Moderno skrev 2015-11-24 22:47:48 följande:
Håller inte med. Det fungerar inte att ha ett partnerskap där en partner slösar och sedan begär att andra ska ställa upp och betala. Hade Sverige haft exakt samma regelverk som övriga europa, men att människor trots det hade valt att komma hit, hade saken varit en annan.
Då hade det varit rätt för övriga EU att ställa upp, precis som vi bör ställa upp ekonomiskt och framförallt med resurser för Grekland och andra gränsländer.
Angående de nya reglerna är det nu viktigt att de snabbt genomförs. I övrigt tycker jag S känns som ett mycket mer verklighetsnära parti numera och det är jag glad för.
Sverige har stått upp för sin politik vi haft åtminstone de senaste 70 åren, vi har visat att vi står för upp för solidaritet, humanism och hjälp till flyktingar, och att det inte bara är tomma ord.
Och jag är glad och stolt över det,nåt jag är övertygad om att vi kommer att ha stor glädje över som land i framtiden.
Vi har behållit den respekt vi haft, Världen över, under många år, och inte tvekat att hjälpa till, till skillnad mot många andra länder, länder som faktiskt Sverige har hjälpt när dom var i ungefär samma situation.
Och ovan är de flesta partier överens om vi ska fortsätta med, det finns bara marginella skillnader mellan partierna.
Undantaget är SD, dom bedriver en politik som är så långt ifrån vad Sverige och vi svenskar står för.
Och när det väl går upp för deras väljare, att SD:s partiprogram, endast är en rökridå för att dölja deras verkliga agenda, då försvinner även deras väljarstöd.
Regeringen har trots all skit man fått, vågat stå för sin politik, och man kan tycka vad man vill om politiken, men innehar man regeringsmakten, då måste man våga regera utifrån sin övertygelse.
Dom är ju valda av oss väljare för att bedriva sin politik och inget annat.
Nej, jag har inte röstat på S, inte på något riksdagsparti alls.