nick01 skrev 2015-11-23 22:34:19 följande:
Om jag skrev han var blond med lite slickat hår(liknar hårstil från serien vikings), ca 180 och hade nordiskt utseende och sagt jag var utländsk? Och så du vet jag är inte född i Sverige. Så nej jag är inte en som letar efter SD support. Jag beskrev personen. Så jobbigt när människor tänker i såna banor. Gå å göm dig någonstans! Etik å hur somliga beteer sig! Sen skitter jag i, jag som är själv utländsk kan kalla vem fan jag vill hur jag vill eftersom jag tänker inte i dem banor. Du som svensk kan göra exakt likadant. Jag beskrev personen. Är trött på pk människor. Fatta första steget är att acceptera andra för vad dem är, människor å vi alla var apor en gång. Somliga människor är mörkhyade å andra blonda å några bor i Afrika å andra i Asien. Sen om jag ska beskriva någon fan så använder jag geografi som ett verktyg. För fan är inte en svensk bättre än en Tysk, ryss, asiat el Eritrean el jugoslav el amerikan. Så lägg ner detta. Fanns vad detta går mig på nerverna. Killen från arabhalvön oprovocerat slog till mig å jag blev sur i efterhand. Såna som du som dömer utan ens att tänka till är vad, hmm? Tänk till innan nästa gång. Om du ältar för att få SD m i bilden gör detta. Men fan blanda inte i mig i pk polisen å politik för jag skitter fullständigt i detta. I min värld är alla människor likadana. Utom du å han killen som påhoppar andra utan att tänka efter. Kul va? Läsa detta, tog min tid att skriva det för du ska förstå att det är ok i ett öppet samhälle beskriva människor utan att profilera dem på ett negativt sätt. Kram
Kanske reagerade jag eftersom det på det här forumet, och många andra, är EXTREMT vanligt att etnicitet dras upp och påstås ligga bakom både det enda och det andra. Ofta tas det upp av personer som sympatiserar med SD eller den typen av politisk riktning.
Men jag har fortfarande svårt för att förstå varför hud- och hårfärg är relevant. Att beskriva hans längd/storlek kan jag förstå. men i övrigt borde hans utseende int. e ha påverkat situationen. Därför drog jag slutsatsen, som enligt dig var förhastad, att du med din beskrivning hade bakomliggande motiv.
Jag tycker ditt svar är rätt otrevligt och tycker att du borde hålla en bättre nivå och ton i hur du argumenterar. Hos mig ringer det dessutom alltid varningsklockor när någon börjar gasta om "PK-polisen." Kan lägga till att jag inte vill ha din ironiska kram, så otroligt löjligt att lägga till och sänker ditt inlägg.