8månaders äter lite tips?
Min snart 8 månaders bebis har halltid ätit bra med mat fram tills ngn vecka sen. Hon har fått ersättning sen vecka 2 och har väl inte vart ett så stort fan av det men har alltid följt sin kurva. Nu för ett tag sen så har hon inte velat ha ersättning då har jag vart tvungen att ge henne 2 mål mat om dagen. Hon har sen dag 1 med barn mat ätit jätte bra, kanske nästan för bra. Men nu så äter hon dåligt.
Speciellt vi lunch då kan hon äta 3-4 skedar mat och sen har hon fått kväljningar. Dom bästa dagarna äter hon en halv burk och sen antingen så spottar hon ut eller vägrar öppna munnen. Har provat burkar, egen mat, plockmat som hon kan få plocka och äta själv men hon äter inte bättre för det. Hon är en mycket aktiv bebis som rör sig en hel del så det är det inget fel på. Det hon äter bra är mellanmål, gröt och välling men det kan hon ju inte leva på. Nu undrar jag om det är vanligt i den åldern? Blir det bättre?ska ringa BVC imon och kolla hur jag ska göra. Har ni ngr tips jag kan prova? Känns som jag försökt med allt :(
Orolig Mamma