• woodridgeemprium

ni som fått missfall

Ni som fått missfall, hur har det börjat? Har ni börjat blöda med magont? Eller har ni bara blödit? Eller har det kommit lite för att komma igång typ en vecka senare?

Hur har era graviditetstest sett ut under den tiden? Har det visat falskt positivt i två veckor eller har det blivit svagare direkt?

Snälla svara så många som möjligt!

• Svar på tråden ni som fått missfall
  • barajag01

För mig kom det brunt på pappret när jag torkade mig. Sen blod (samma dag) och fruktansvärd magont!

Tog bara ett gravtest som visade ett svagt +

• woodridgeemprium
    barajag01 skrev 2015-11-22 12:18:03 följande:

För mig kom det brunt på pappret när jag torkade mig. Sen blod (samma dag) och fruktansvärd magont!

Tog bara ett gravtest som visade ett svagt +

Var testet starkare innan då?
  • Cyanea

För mig var det odramatiskt. Lite blod ena dagen, lite mer blod och en klump andra dagen. Små, sparsamma, smärtfria blödningar i tre veckor till och från. Jag plussade starkt i 4 veckor efter MF, så det var segt och utdraget. 

Så vitt jag vet varierar styrkan på teststrecken rejält mellan olika personer och graviditeter. Tyvärr är allt man kan göra att vänta och se :( 

Vad är det som har hänt? 

• Cyanea

Sorry, jag är lite trött i huvudet, jag har ju svarat dig i en annan tråd ;) 

• woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2015-11-22 12:53:28 följande:

Sorry, jag är lite trött i huvudet, jag har ju svarat dig i en annan tråd ;) 

Det gör inget :) snällt att du svarar!
  • Jag är bara jag

Haft mest MA. Nr 1 såg de på VUL v.10 att det inte levde, men jag hade misstänkt det själv för jag hade inga symptom och en inre visshet. Kom ut v.10+6 efter Cytotec. EXTREMT ont,blödde enorma mängder! Gravtest visade "gravid" fast det dött.  M.f som vården inte bekräftar började med blödning och smärta v.6,fick ut en stor klump. Missvisande gravtest den gången. MA 2 började med en rejäl blödning,avtog helt,började om 3 dar senare. Sen blödde jag 4,5 vecka-det var nämligen 2. MA 3 började med blödningar och allt kom ut efter extrem smärta-v.14. HCG var 447 så gravtest hade ju visat positivt.

• barajag01
    woodridgeemprium skrev 2015-11-22 12:36:59 följande:
    Var testet starkare innan då?
    Nej alltså jag tog bara ett men man såg att det var ett plus
  • förstabarnet

Graviditetssymtom fram till VUL i v.12 då en tom hinnsäck sågs. Hade inga misstankar om att det var så utan trodde allt var bra, så det var en rejäl chock.
    Fick behandling med cytotec i två omgångar. Ägglossning 5-6 veckor senare. Haft två ägglossningar efter det och ännu inte gravid igen.

• woodridgeemprium
    förstabarnet skrev 2015-11-23 19:54:02 följande:

Graviditetssymtom fram till VUL i v.12 då en tom hinnsäck sågs. Hade inga misstankar om att det var så utan trodde allt var bra, så det var en rejäl chock.
    Fick behandling med cytotec i två omgångar. Ägglossning 5-6 veckor senare. Haft två ägglossningar efter det och ännu inte gravid igen.

Fy vad hemskt!
  • Sälma Riit

Det syntes bara en gulsäck på vul i v 7, så jag var förberedd. Började får bruna flytningar ung då mensen skulle kommit, men hade nog inte blivit orolig om jag inte gjort vul eftersom jag blödde runt plusset också. Sedan kom det några dagar senare, ganska oförberett och gjorde inte ont. Det var bara jäkligt mycket blod med klumpar stora som plommon. Fick byta binda en gång i kvarten och alla byxor blödde igenom (tur att jag var hemma!). Det avtog efter någon timma och gick över till att vara en mer normal riklig mens.

Det var skönt att jag visste att det skulle komma, det gjorde att det inte var någon sorg med. Jag var bara glad över att slippa skrapning. 

Svar på tråden ni som fått missfall