• jjossann

I vilken vecka började ni köpa hem de första grejerna för barnets ankomst?

Hej, jag är i V6 (5+2)! Jag är så himla överlycklig och vill bara börja köpa hem tex babynest osv redan nu. Jag vet att de ännu finns höga risker för MF men jag oroar mig tillräckligt över dom iaf så jag känner att skulle jag beställa lite sådant skulle kanske min oro lägga sig lite och liksom fokusera på annat!! Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden I vilken vecka började ni köpa hem de första grejerna för barnets ankomst?
  • Ego Lovers

Finns ju de som köper grejer innan de ens är gravida.

• annasv1980

Jag väntade till efter RUL i v 18 när jag hade fått klartecken att allt var ok. Visste kön då jag även hade gjort mkp i v 14 och det underlättade inhandlingen.

• annasv1980

En annan grej, fast det beror ju på din ekonomi, men det är väldigt lätt att förköpa sig. Det gjorde jag.. Begagnatmarknaden på Blocket och Tradera är jättebra för bebissaker och kläder. De hinner inte slitas.

• Bjoork

Köpte en pyjamas efter att ha sett bebis i v.9, sedan väntade jag nog till efter v.25 att börja handla lite smått.

• Majbjörn

Grattis till graviditeten!

Jag är i v9+1 med första barnet, och vi har bestämt att inte börja köpa något förens efter RUL i v 18. :) Men det är görsvårt att låta bli! ;) Har redan hunnit spana in barnvagnar, babyskydd, spjälsängar... och då ska vi inte prata om alla görgulliga små kläder!!! ? Man dör ju söthetsdöden tusen ggr om!

• jjossann

Eller hur, man vill köpa ALLT!! Vi vill heller inte behöva köpa ALLT de senaste månaderna utan vill sprida ut de lite så inte alla kostnader kommer på en gång! :) kan knappt hålla fingrarna i styr när man går och kollar på bebis kläder!

• Majbjörn
    jjossann skrev 2015-11-21 14:50:10 följande:

Eller hur, man vill köpa ALLT!! Vi vill heller inte behöva köpa ALLT de senaste månaderna utan vill sprida ut de lite så inte alla kostnader kommer på en gång! :) kan knappt hålla fingrarna i styr när man går och kollar på bebis kläder!

jjossann skrev 2015-11-21 14:50:39 följande:

Tack, grattis själv :D

Tack! :D

Jo det är smart att sprida ut det lite. Men v 18 är ju fortfarande ganska tidigt.

Haha, jag har tur som bor långt ifrån några butiker. Så jag slipper bli lockad mär jag går på byn. ;) men internet är ganska livsfarligt det med! xD Haha! Under julrean ska jag nog be fästmannen stänga ner nätet... ;D
  • jjossann

Haha det är sant! Annars kan det komma en rätt fin räkning hem iaf här!! För då köper man och köper bara för att de är så billigt men kommer snabbt upp i stora summor iaf tyvärr, hahah ;)

• Fjäril kär

med första barnet - köpte spjälsäng och vagn ungefär i mitten av graviditeten. Resten köpte jag efter födseln.  En bekant stickade en dress som jag fick till bebis att åka hem i från bb. Det var dom enda kläderna som fanns just då. 

andra barnet - hade kvar allt sedan första barnet. Köpte en ny barnvagn då jag behövde en syskonvagn.  Köpte sporadiskt något nytt här och där efter födseln vartefter behovet uppkom.  

tredje barnet som blev ett sladdbarn efter 8 år och tre års fertilitetsutredning och försök - jag njöt av att kunna shoppa nytt och fräscht. Hade allting klart redan i vecka 18. 

Svar på tråden I vilken vecka började ni köpa hem de första grejerna för barnets ankomst?