Känner mig utanför
Jag har varit tillsammans med min man i 3 år, trivs väldigt bra tillsammans. Han har stora barn på sitt håll och jag har även barn på mitt håll. Alla vi kommer väldigt bra överens. Men en sak undrar jag hur gör ni när respektives barn fyller år?
När mina barn fyller år så går vi alla ut och äter alltså jag och min man (som då inte är mina barns pappa) och barnen, jag och min man köper presenter ihop till mina barn. Mina barns pappa firar dom på sitt håll.
Men när det kommer till min mans barn dom är då alltså 20 och 22 år så går alltid min man och barnens mamma och deras barn ut och äter (jag är inte inbjuden till detta) vilket jag kan ta det här är en tradition som dom har och haft sen deras seperation för 7 år sedan. Dom köper alltid presenter ihop till sina barn vilket jag kanske kan känna att jag och min man borde/kan köpa ihop så köper barnens mamma och ev hennes resp något. Men i våras så var min man bortrest när den äldsta fyllde år och dom skulle ut och äta så då fick jag följa med eftersom min man gick då nån vecka efter ut och åt med honom så då fick jag följa med, min mans föräldrar m.fl...Jag tyckte det var jättekul och kände mig liksom inräknad. Jag vill ju gärna vara med och fira dom också..Men hade min man varit hemma just när den äldsta fyllde så hade jag inte fått följa med utan då hade min man och barnens mamma gått ut och ätit och firat.
När jag berättade detta för min man hur glad jag blev att jag för första gången fick vara med och fira så sa han oj visste inte att du kände så men jättebra att du säger det...
Men det betydde inget för nu härom dagen så bestämde min man och barnens mamma att dom skulle ge pengar tillsammans till den yngsta som fyllde år för barnet hade önskat sig nåogt spec så dom skickade pengar lite rolig grej dom skickade över pengarna exakt samma tidpunkt och skrev grattis på födelsedagen. Jag frågade då min man vad jag skulle köpa men fick bara ett snäsigt svar "ingen aning"....
Känner mig lite utanför i detta jag kanske överreagerar men jag undrar hur gör ni och hur hade ni känt/gjort?
Jag har ju redan pratat med honom om detta så han vet ju vad jag känner..