Ledsen9586 skrev 2015-11-20 17:59:59 följande:
Och va det mitt fel att ja inte fick några pengar?
Jag har ett jobb nu. Ekonomin är inte på topp men den håller.
Min dotter har alltid haft hela rena kläder aldrig behövt gå och lägga sig hungrig. Ja har sett till att hon går i första hand, men hon är inte dum och hon kan läsa. Hon har sett att vi har fått flera blev från kronofogden. Skulle jag smugit in och gömt dom för henne?
Idag har ja inget som ligger hos kronofogden, vi har inte blivit vräkta vi har mat på bordet varje dag kläder på kroppen.
Har du mer att ifrågasätta om att ja inte tar hand om henne?
Jag kanske formulerade mig dåligt ifrån början. Jag skulle behöva tips om hur jag verkligen kan visa att hon betyder allt och att ja verkligen älskar henne. Även när livet är tufft
Vi myser och skrattar ihop. Vi hittar på dumheter och snackar om kompisar. Hon har ofta med sig kompisar hem.
Jag tror att din dotter vet att du älskar henne och vill henne det allra bästa. Men det tar ju inte bort det faktum att de jobbiga perioder ni har upplevt (eller upplever) inte påverkar henne negativt? Hennes rop på hjälp till Bris handlar om att hon "underkänner" dig som mamma utan om att hon mådde dåligt, helt enkelt. Och det kan man ju förstå, som du beskriver situationen. Detta är ingen kritik mot dig utan ett konstaterande av fakta att jobbiga saker blir just jobbiga, för alla.
Jag tycker att du ska kontakta BUP för råd och vägledning. Du bryr dig om din dotter, och bästa sättet att visa henne det är att hjälpa henne få en samtalskontakt eller vad hon nu behöver för att bearbeta det hon gått igenom. Önskar er allt gott!