• marcus502

Smartphone/Platta i sovrummet

Har under en längre tid vaknat upp mitt i nätterna. Har oftast inga större problem att somna in, men vaknar som sagt alltid runt kl 03-04.
    Har börjat fundera på om mitt användande av smartphone/platta i sängen precis innan sovdags har något med problemet att göra.
    Hur upplever ni andra detta som använder dessa saker i sovrummet? Har ni problem med sömnen, eller sover ni gott ändå?

• Svar på tråden Smartphone/Platta i sovrummet
  • Birgitta02

Jag använder inte ens mobil i sovrummet. Ljuset från platta/tv/mobil är störande för hjärnan.

• Modelejonet

Jag sitter alltid med telefonen nån-några timmar varje kväll innan jag ska sova. Jag sover bra genom hela natten.

• marcus502
    Modelejonet skrev 2015-11-20 12:19:23 följande:

Jag sitter alltid med telefonen nån-några timmar varje kväll innan jag ska sova. Jag sover bra genom hela natten.

Okej, men gör du det i sängen eller i exempelvis en soffa?
  • Birgitta02

Vad jag förstått TS är att det är själva insomnandet som kan störas av användande innan sovdags. Alla drabbas ju inte. Och somnar du gott så är det nog annat som stör dig när du vaknar vid 3-4-tiden.

• marcus502
    Birgitta02 skrev 2015-11-20 12:26:17 följande:

Vad jag förstått TS är att det är själva insomnandet som kan störas av användande innan sovdags. Alla drabbas ju inte. Och somnar du gott så är det nog annat som stör dig när du vaknar vid 3-4-tiden.

Ja Birgitta, det kan ju vara sant iof.
    Jag har under en tid burit på en del stress/oro/nedstämdhet, så det kanske bara är det.
Svar på tråden Smartphone/Platta i sovrummet