• Anonym (D)

Handla kläder på Åhléns i Stockholm?

Vem handlar (dam)kläder på Åhléns city i Stockholm? Unga, gamla, tråkiga, modemedvetna, eller vem? Vad säger det om mig om jag har kläder från Åhléns? Fördomar? Ja absolut. Men jag vill veta vad kläder från Åhléns signalerar.

• Svar på tråden Handla kläder på Åhléns i Stockholm?
  • Modelejonet

Hur ska vi kunna se att kläderna är från Kappahl? Alla kläder från alla kedjor ser ju mer eller mindre likadana ut.

• elyse

Åhléns har ju många olika märken. Jag tänker att de har jättebra baskläder och riktigt snygga accessoarer!

• Modelejonet
    Modelejonet skrev 2015-11-20 11:44:18 följande:

Hur ska vi kunna se att kläderna är från Kappahl? Alla kläder från alla kedjor ser ju mer eller mindre likadana ut.

HAHA! Åhléns menar jag. Vart fick jag Kappahl ifrån!?
  • salta katten

jag handlar ganska mycket från Åhléns City. Inte deras eget märke men andra. Tycker det är skönt att på en timme kunna plocka från 10-15 olika märken och prova på ett och samma ställe. Finns ju prisklass billigt till dyrare. 
    Vad det signalerar? Inte vet jag. Tråkig kanske, bekväm. Beror väl på vilka märken man väljer och kombinerar. Inte så mycket nytänk mer safe. 

• Mrs Green

Kanske de som är bekväma... Det finns ju många märken där och det är lite bekvämt att kunna gå runt och leta på samma ställe. Kläderna från deras egna märken tycker jag däremot ofta är lite småtrista, men det finns en del snyggt också.

• aleydis

Det är bara att titta nästa gång du är där :). Jag ser det som lite exklusivare än vanliga Åhléns med märken som Filippa k, desigual mm mm.

• pica pica

Vad det signalerar? Att man är bekväm av sig eftersom det finns många märken att välja mellan under samma tak? Man får ju dessutom bonuscheckar etc om man handlar där, vilket är trevligt! :)

Svar på tråden Handla kläder på Åhléns i Stockholm?