• Anonym (Undrar)

Hur snabbt efter missfall blev ni gravid igen?

Hur snabbt efter missfall blev ni gravid igen?

går igenom ett nu, och vill så gärna hoppa på´t så snart som möjligt...Jag var i ett tidigt skede, om den saken hjälper....

• Svar på tråden Hur snabbt efter missfall blev ni gravid igen?
  • Nystjärna

Vill börja med att beklaga dit missfall :( Sen vill jag säga att du måste känna efter själv hur du mår,både fysiskt och psykiskt. Prata med din partner om hur du känner.

Jag har haft 2 missfall,jag och min man pratade inte om det så mycket förens långt senare och först för ca 1-1,5 år sen jag kunde prata om det. Så psykiskt var jag kanske inte helt redo men längtade så.

Efter första missfallet som jag hade i vecka 9 som jag blödde väldigt mycket vid,det som var jobbigast. Behövde inte skrapas men fick tablett att lägga under tungan på gynakuten sen efter kontroll. Fick rekommendationen att vänta 1 mens i mellan innan vi försökte igen. Vilket vi gjorde. Blev sen gravid direkt igen efter den mensen i mellan. Dock slutade de också i missfall,blödde som en mens typ. Var i vecka 7. Fick efter kontroll då med men inga tabletter behövdes. Fick rådet igen att vänta en mens i mellan vilket vi gjorde. Och blev sen direkt gravid igen efter den mensen i mellan och fick sen en underbar dotter :) Men mådde väldigt dåligt psykiskt den graviditeten pga ständig oro och rädsla att få missfall eller förlora barnet hela graviditeten och även på förlossningen. Tror de var för att jag aldrig pratade om mina tidigare missfall och tog tag i känslorna,framförallt efter första missfallet. Så råder dig att prata om det och prata med din partner. För ofta lägger man skuld på sig själv men ingens fel att man får missfall. Och känn efter själv vad som känns bäst för dig/er. Stor kram och lycka till :)

• Anonym (F)

Fick mf i v 7 men hade lite problem med äl efter det. Hade äl första månaden efter men inte andra. Blev gravid på tredje försöket efter mf. Håller med ovanstående, prata med din partner om era känslor efter mf och gärna med någon proffesionell också. Jag är i v 12 nu och går fortfarande hos en psykolog för att inte låta mf påverka den här graviditeten. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Hur snabbt efter missfall blev ni gravid igen?