Cyanea skrev 2015-11-20 20:27:11 följande:
Jag jobbar med djur, och där brukar vi alltid resonera som att det bästa är att smärtstilla så mycket som möjligt - just för att felbelastningen i sig ofta orsakar fler skador. Det ska ju inte vara farligt för barnet, även om man förstås vill minimera användandet. Det är nog ändå bättre för barnet än att mamman går omkring och mår dåligt. Och sova ordentligt behöver du verkligen! Snart är du i tredje trimestern och då får många mer problem och mindre vila.
Jag jobbar bara 25% efter en långtidssjukskrivning på grund av utbrändhet, så jag har på sätt och vis tur i oturen. Det är precis vad jag orkar, och har jag ont är det för mycket. Du måste kanske inte bli sjukskriven helt, men skulle det kännas fel att gå ner till halvtid?
Många bra tankar där!
Jag måste se hur det blir med sjukskrivningen ännu. Har bara en vecka kvar i jobb och sedan två veckor semester, så då ska jag försöka vila ordentligt. Har tidigare också funderat på sjukskrivning på deltid eftersom jag jobbar i skift och märker att kvällsskiftena funkar dåligt i och med att jag har svårt att somna och vaknar tidigt på morgnarna. Så vi får se detdär. Men nej, det skulle inte kännas fel. Säger kroppen att jag behöver vara ledig är jag ledig. Jag tänker inte riskera något nu bara för att verka duktig på jobbet, bebisen och min egen hälsa är viktigare!
Mycket bättre idag, dock! Har fått sova rätt bra inatt och har lite mindre värk, så jag hoppas det ska ordna sig.