• woodridgeemprium

gravid

Jag är gravid i tredje veckan och tar fortfarande lutinus. När jag tog tabletten innan var det en ljusbrun prick på lutinusstickan, nån som har erfarenhet av detta? Är livrädd!! :(

• Svar på tråden gravid
  • Jag är bara jag

Grattis! Men 3:e veckan kan du inte vara i-det är den vecka man gör ET. Lutinus sliter på slemhinnorna,lite blod kan helt enkelt bara betyda att du slitit på slemhinnan.

• woodridgeemprium
    Jag är bara jag skrev 2015-11-19 13:36:05 följande:

Grattis! Men 3:e veckan kan du inte vara i-det är den vecka man gör ET. Lutinus sliter på slemhinnorna,lite blod kan helt enkelt bara betyda att du slitit på slemhinnan.

Tror du?! Hoppas det! Nä det kanske inte heter tredje veckan har testdag idag. Har du varit med om detta själv med lutinusstickan?
  • Cyanea

Jag hade det så den här graviditeten, är nu i v. 30. Det började strax före TD och fortsatte i större och mindre mängd tills jag slutade ta dem i v. 8 eller 9. Lutinus kan irritera slemhinnorna, precis som Jag är bara jag skrivit, så då är det bara ett litet blodkärl som läckt någon liten droppe. No worries :) 

• woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2015-11-19 14:14:19 följande:

Jag hade det så den här graviditeten, är nu i v. 30. Det började strax före TD och fortsatte i större och mindre mängd tills jag slutade ta dem i v. 8 eller 9. Lutinus kan irritera slemhinnorna, precis som Jag är bara jag skrivit, så då är det bara ett litet blodkärl som läckt någon liten droppe. No worries :) 

Åh tack snälla! Känner mig som ett nervvrak! Är jätteorolig att förlora vårt lilla liv :( har du åxå gjort ivf?
  • Cyanea
    woodridgeemprium skrev 2015-11-19 14:18:01 följande:
    Åh tack snälla! Känner mig som ett nervvrak! Är jätteorolig att förlora vårt lilla liv :( har du åxå gjort ivf?
    Orolig kan man verkligen vara i all oändlighet... Jag är det fortfarande, men önskar att jag inte slösat så mycket tid på att vara det. Det hjälper inte så mycket, och har man kämpat så som vi gjort förtjänar man att bara luta sig tillbaka och njuta. 

Yep, detta är en IVF-graviditet :) 
  • woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2015-11-19 14:28:12 följande:
    Orolig kan man verkligen vara i all oändlighet... Jag är det fortfarande, men önskar att jag inte slösat så mycket tid på att vara det. Det hjälper inte så mycket, och har man kämpat så som vi gjort förtjänar man att bara luta sig tillbaka och njuta. 

Yep, detta är en IVF-graviditet :) 
    Jag vet man förtjänar å njuta! Hur lång tid tog det för er?
  • Cyanea

Från första seriösa försöket: 36 månader ganska precis. Sen fick vi dessvärre ett MF vid IVF-försöket innan, så den biten har vi också gjort. Dock kände jag mig mest lättad över att vi ens fått ett plus än bara sorg över att det inte blev, och nu är jag bara glad över att det gick så eftersom vi annars inte väntat just den här lilla skatten <3 

Du då? Försökt länge? 

• woodridgeemprium
    Cyanea skrev 2015-11-19 14:58:32 följande:

Från första seriösa försöket: 36 månader ganska precis. Sen fick vi dessvärre ett MF vid IVF-försöket innan, så den biten har vi också gjort. Dock kände jag mig mest lättad över att vi ens fått ett plus än bara sorg över att det inte blev, och nu är jag bara glad över att det gick så eftersom vi annars inte väntat just den här lilla skatten <3 

Du då? Försökt länge? 

Ca 3 år. Är åxå glad över plusset!
  • Jag är bara jag

Du kan räkna ut exakt vecka och dag genom att skriva ÄP-dagen som äl-dagen här på gravkalendern ovan.

• woodridgeemprium
    Jag är bara jag skrev 2015-11-19 15:07:34 följande:

Du kan räkna ut exakt vecka och dag genom att skriva ÄP-dagen som äl-dagen här på gravkalendern ovan.

Fast jag gjorde plocket för ett halvår sen! Hur blir det då?
  • Jag är bara jag
    woodridgeemprium skrev 2015-11-19 15:13:22 följande:
    Fast jag gjorde plocket för ett halvår sen! Hur blir det då?
    FET minus det antal dagar embryot odlades. Om det var 2 dagar så var FET v.2+2.
  • Cyanea
    woodridgeemprium skrev 2015-11-19 15:02:08 följande:
    Ca 3 år. Är åxå glad över plusset!
    Det tycker jag att du ska vara ::D Jättegrattis, och jag håller tummarna för att detta ska gå bra. 
Svar på tråden gravid