• phee

Ovitrelle!

Är det någon som vet vilken tid är OK att ta ut sprutan ur kylskåpet?? Ska ta den ikväll 21.00...
    Tacksam för snabbt svar! =)

• Svar på tråden Ovitrelle!
  • FruA78

Barnmorskan sa att jag kunde ta ut den ca 15 min innan jag skulle ta den.

• Cyanea

Tror inte att det är någon fara att ta ut den tidigare heller. Det är få mediciner som inte klarar rumstemperatur ett par timmar. Solljus är en sak, men vanlig rumstemperatur måste vara ok. Det är mest att den under längre perioder ska förvaras i kylen. 

Jag gjorde en "tvärtom" med min Ovitrelle - den hamnade så långt in i kylskåpet att utsidan på förpackningen frös. Jag ringde in i panik och frågade om jag skulle kassera den och köpa en ny, men de trodde att den var ok. Och det var den, för bevisligen mognade ett helt gäng ägg ;) 

Ta du fram den lite tidigare. Det är inte jätteskönt att spruta in kall vätska. Någon timme innan ska inte vara några problem :) 

• chbw

Vänta va? Till mig sa de inget om att ta fram den en stund innan jag tog den så tog den direkt efter jag plockat ur den ur kylen och satt ihop den..... kan det ha gått åt skogen? =( hade ju äl-känningar dagen efter och har testat positivt på gravtest (för tidiga tester för att se när hormonerns går ur kroppen) så hormonerna finns ju i kroppen....

• chbw

Såg att tråden ligger inder ivf. Jag använder "bara" för att stimulera ägglossning. Letrozol först sen ovitrelle för att lossa.. kanske är skillnad?

• Cyanea

Nejdå, man tar inte fram den för att den ger bättre effekt då, utan för att det ska vara mindre obehagligt att spruta in ;) 

• chbw
    Cyanea skrev 2015-11-19 14:09:59 följande:

Nejdå, man tar inte fram den för att den ger bättre effekt då, utan för att det ska vara mindre obehagligt att spruta in ;) 

Tur haha! =)
Svar på tråden Ovitrelle!