Bryr mig mer om vännens barn än sambons barn
Hej! Min vän har fått ett barn som jag avgudar, hen är så fantastisk mysig och söt och jag vill bara överösa hen med presenter och kramar och mys. Min sambo (sedan ett par år tillbaka) har ett barn som jag inte klarar av. För det mesta är barnet jobbigt och störigt och i vägen. Jag har aldrig köpt några presenter till det barnet. Jag har inga känslor för min sambos barn medan jag vet att jag älskar min väns barn. Är detta helt fel? Är jag en hemsk person? Hur kommer det sig att jag kan tycka så mycket om min väns barn, som jag träffar då och då, medan jag nästan uteslutande har irriterande känslor mot min sambos barn som bor med oss hela tiden? Vännens barn är född detta år medan sambons barn är i senare dagisåldern. Vad tänker ni föräldrar? Hur hade ni reagerat om er partner kände såhär? MIn sambo ser ju att jag köper presenter, pratar om vännens barn och är väldigt förtjust i det men att jag inte gör detsamma för hans barn. Bryr man sig som förälder? Hur tänker ni styvföräldrar? Känner ni igen er? Jag känner mig hemsk.