• Dominika

Gravid på "första försöket"?

Hej Allihop!

Har precis hittat in på denna sidan och behöver nu lite expertis-hjälp från er andra.

För mig och min sambo har allting gått i extremt snabb fart ända sedan vi lärde känna varandra.

Vi träffades över nätet, stämde träff bara ett par dagar senare för att sedan leva oskiljaktiga sedan dess. Efter bara några veckor flyttade han in och jag har aldrig litat på en människa som jag gör med honom.

Vi har inte använt något skydd sedan dag 1 men han kom aldrig i mig. Efter förra mensen bestämde vi att vi skulle börja försöka bli med barn. Vi är båda medvetna om att det inte alltid går så snabbt och jag som dessvärre har en del övervikt och killen som är storrökare hade satt målet att inom ett år förhoppningsvis vänta smått. Men nu är min mens sen (har inte helt regelbunden mens.. Brukar pendla mellan 28-34 dagar normalt mellan gångerna) och igår tog jag mitt första graviditetstest. Misstänker att det är positivt men har blivit osäker efter att ha läst om spöksteck och annat jag inte hade en susning om. Vad tror ni? Är det bebbe på gång och går det verkligen så fort?

Tacksam för svar!

Kramar

• Svar på tråden Gravid på "första försöket"?
  • Tonensu

Klart att det kan vara så! :) Om du är osäker kan du alltid ta ett till test.

• Anonym (.)

Klart det kan vara så! Jag blev gravid efter oskyddat sex 1 gång fyra dagar innan äl :)

• Dominika

Tack för svaret :) gjorde ett test igår som jag tyckte var tydligare än dagens. Får vänta ett par dagar till innan jag tar ett till ;)

• Fia 28

Klart det kan gå så fort. Jag är 30+, rejält överviktig och jag blev gravid på första försöket.

• Anonym (som oss)

Hej. Åh ni låter precis som mig och min sambo! Träffades på nätet men de tog nån månad innan jag valde att träffa honom men sedan dag ett har vi bott ihop och han flyttade officiellt in efter någon vecka.

Nu efter 1.5 år vill vi försöka skaffa barn och längtan är enorm!!! :)

Önskar er all lycka!

• Dominika

Tack för ditt svar Fia 28 :)

Stort tack Anonym (som oss) :) Jag önskar även er all lycka till och hoppas att ni slipper längta länge till!!

• Anonym (1a)

Här gick det också på första! Ända fram till första ultraljudet (v 13) var jag inställd på att det inte skulle "ta sig", utan räknade med att vi snart skulle fortsätta försöka. Men det tog sig! Lillskrutten har suttit som berget sedan dag 1.

• v i r r a

Jag skulle våga satsa en del på att det där är ett positivt test

Jag blev också gravid på första försöket med nr 1. Blev rätt paff eftersom jag alltid varit inställd på att det förmodligen tar tid, om det blir alls (pga problem hos ALLA på min sida av släkten... som visserligen, just pga det, inte är så värst många...). Så visst händer det även om en kan tycka att oddsen är emot en.

Håller tummarna

• Anonym (Direkt)

Tror det räcker att jag tittar på en penis så blir jag gravid. När jag och mitt ex bestämde oss för att försöka, hade vi av olika anledningar bara sex en enda gång den månaden. Pang så var jag gravid!

Några år senare fick jag göra abort då kondomen glidit av min kk jag hade efter separationen.

Min man träffade jag för några år sedan och när vi bestämde oss för att skaffa barn tog det sig direkt. Fick dock missfall. När vi bestämde oss för att köra igång igen, tog det sig åter på första försöket.

Jag tror att vissa kvinnor är bara mer fertila än andra. Tycker att testet du lagt ut ser positivt ut. Grattis!

• Dominika

Det är verkligen såååå UNDERBART att läsa era kommentarer :) jag känner av all positiv energi och en del inlägg bjuder verkligen på ett leende eller skratt. Stort tack till var och en av er som tagit er tid att svara, jättekul att ni också tycker testet ser positivt ut! Stor kram till er alla, må gott!!

• v i r r a

Du måste uppdatera sen när du tagit ett till test!

Och... välkommen till familjeliv! Om du inte passar dig kan du råka bli fast här, på första försöket

• Dominika

Det lovar jag att göra v i r r a ?????? Måste erkänna att jag redan tagit ut en del glädje i förskott ????.

Och tack för välkomnandet! Känner redan stt jag stortrivs här! ????

• v i r r a

Helt OT men - bara du ser till att inte bry dig om du råkar ut för bråkstakar och trollskallar så blir du nog fast

Nä mobilsmileys blir bara ???? Du får bli lite retro och skriva ut smileys på gammelvis

:- ) (utan mellanslag) =

:- p =

:- ( =

Osv.

Ha det!

• Anonym (gravid)

Alltid haft en känsla av att jag skulle vara mindre fertil eftersom jag haft många singelår med oskyddade sex utan att ha blivit gravid en enda gång. men sen hade jag oskyddat sex en gång för 1,5 år sedan blev gravid direkt. Valde en abort den gången. och så nu igen... Hade oskyddat sex med en ny kille den 16/11 och 2 veckor senare var jag gravid igen. Den här gången vill jag behålla.

• Tess26

Jsg är överviktig OCH har alltid vart rökare eller snusare ch är gravid med nr 4! Det har alltid blivit på första försöket!

Svar på tråden Gravid på "första försöket"?