Ingen ägglossning? Eller vad betyder detta?
Jag och sambon försöker skaffa barn och eftersom jag är lite äldre (36,6 år) och vet att mitt AMH ligger lite i underkant för min ålder så började jag testa med ägglossningstester direkt. Har kört på Clearblue's med dubbel hormonindikator och då har jag bara fått utslag på glad blinkande gubbe (hög fertilitet) men ingen LH-ökning alls under tre månader. Jag brukar i vanliga fall ha ägglossningssmärta, men det har jag inte heller haft.
Jag uppsökte en gyn som gjorde UL på mig och kunde konstatera att jag hade en äggblåsa som var ganska stor på ena sidan, men att den höll på att "falla ihop" som han uttryckte det. Jag hade dock inte haft nån ÄL än. Vad innebär detta?
Vi har nu bokat in ytterligare ett UL så får vi se om jag har ÄL då, men annars blir det ägglossningssprutor. Vet någon vilka sprutor man brukar få?
Jag undrar även om detta kan vara åldersrelaterat, att jag inte har ÄL och att blåsorna eventuellt är "tomma". Hur gör man isf? Behöver man endast hormonstimuleras då, eller är det hormonstimulering + IVF som är nästa steg?
Berätta gärna om du har haft samma problem som jag och hur det gått för dig, samt vad du fått för behandling.