• Gummianka

Ivf kliniker

Hej! Har idag ringt Sahlgrenska för att få reda på varför allt står stilla ( väntar på IVF) hon sa att dom har typ 6 månaders väntetid och att vårdgaranti gäller ej för ivf där. Så min fråga är vilka andra ivf kliniker i landstinget finns det? Och vilka har bra rykte? Mvh

• Svar på tråden Ivf kliniker
  • Cyanea

Har inget bra svar, har själv gjort IVF på Sahlgrenska och alltså inte behövt se mig omkring efter andra. Jag känner dock till Carlanderska och Nordic IVF, de har så vitt jag vet gott rykte :) Carlanderska lär vara bland de bästa i Sverige på manlig infertilitet. 

Tänkte bara tipsa på att du säkert kan få fler svar i forumet "Svårt att få barn". Får du inte så mycket svar - skriv en tråd där. 

Lycka till :) 

• Gummianka

Tack för svaret! Ja men carlanderska går ej under landstinget va? De är väl privata? Mvh

• malre

Hej!

Vi valde att gå till carlanderska då Sahlgrenska har sånna köer. De är privata men det spelar ingen roll, be Sahlgrenska skriva betalningsförbindelse så kan ni gå via carlanderska sen. När de inte kan hålla sina kötider (vårdgaranti) så har man rätt att få hjälp annanstans utan att betala för det själv.

Lycka till

Svar på tråden Ivf kliniker