Skulder och hur man gör en fullmakt
Behöver råd i dom frågerna... 1.Härmed befullmäktigar jag, Namn + person nummer till Namn + personnummer att föra min räkning biträda mej I ärrenden rörande ****** samt att utkräva ärrenden från gällande myndigheter samt I övrigt vidta för mej ärrenden i övriga nödvändiga åtgärder...?? 2.Härmed befullmäktigar jag XX att för min räkning, inför myndigheter och instanser av alla de slag, företräda mig och vidta alla nödvändiga återgärder i ärende rörande xx såsom om de vore företagna av mig själv...?? 3. Jag, XXXXX, befullmäktigar härmed XXXX att företräda mig och vidta nödvändiga åtgärder i ärenden gällande XXXX samt utkräva nödvändiga handlingar från xxxxxx(myndigheter).
Fullmakten gäller från (datum) och gäller tills den återkallas, dock längst t o m (datum)
Datum och underskrift.. ??? 4. specificerar ärenden och framför allt myndigheter och inte skriver "gällande myndigheter". Vilka är gällande myndigheter, kan man ju fråga sig. Därför är det bättre att räkna upp vilka myndigheter som kan tänkas komma ifråga t ex Socialtjänsten, sjukvården, polisen eller vad det nu kan vara..? 5. Jag,*******, befullmäktigar härmed
****** personnummer att företräda mig och vidta alla nödvändiga åtgärder i ärenden rörande min Sjukpenninggrundade inkomst ärrenden på Försäkringskassan samt utkräva nödvändiga handlingar från Arbetsförmedlingen samt Försäkringskassan.
Fullmakten gäller från 2010.11.01 och gäller tills den återkallas, dock längst t o m 2011.03.01
??? Hur man ska göra undrar jag behöver råd?? Mvh Matilda
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 00:14