• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att rösta på SD idag?
  • Åttionian

Nej, jag tror på mångfald, ett ekologiskt hållbart samhälle, jämställdhet, en rättvis fördelning av produktionsmedlen, valfrihet och en hel del annat som går fullständigt stick i stäv med SD:s konservativa politik, så återigen: Nej. Jag kommer troligen aldrig någonsin rösta på Sverigedemokraterna. Däremot accepterar jag att de är invalda i Sveriges riksdag och skall behandlas/bemötas precis som alla andra demokratiska partier.

• Anonym (nej)

Självklart inte.
    SD har inga lösningar på några problem överhuvudtaget, varken migrationspolitiken eller något annat.

• Anonym (nej)
    Anonym (aldrig) skrev 2015-11-14 06:48:25 följande:

SD står på motsatt sida till galenskap som är bortom allt kontroll idag, dom är dom enda med lösningar då alla andra fumlar i mörker och gör det värre för varje timme som går.

Nej. Dom har identifierat ett problem, ja- några lösningar  har de däremot inte överhuvudtaget.
  • Anonym (F.d. sosse)

Ja, det skulle jag. Jag trodde verkligen på Stefan Löfven och Socialdemokraterna skulle klara av att leda landet så jag röstade på dom i senaste valet. Tyvärr hade jag fel. :(

• Anonym (Ja)

Jag tycker inte att S har alla svaren på invandringen/ migrationen men

• Anonym (Anna)

Nu när de flesta partier tar invandringen på allvar så har jag lämnat SD, de var för extrema. Jag tycker inte heller om att SD vill begränsa kvinnans rätt till fri abort eller att SD vill sprida den kristna religionen i samhället (eftersom jag inte är troende).

• Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2015-11-14 08:42:28 följande:

Jag tycker inte att S har alla svaren på invandringen/ migrationen men

R

Går inte att skriva på den här

Jag menar att SD har inte alla svaren men de är de enda som vill begränsa invandringen till skillnad mot alla andra partier. Politik är att kompromissa/ samrbeta och det behövs en sådan röst i rikstaden. Alla partier bör samarbeta över sakfrågor, även med SD.

Sedan tycker jag att svenskheten bör inkludera svenskar sedan generationer förstås men även alla invandre i första och andra generationen som är integrerade i Sverige och jobbar, deltar i samhället, sliter som vilken svensk som helst. Jag jobbar med många invandrare och vi står inte långt ifrån varandra i detta. Flera skall rösta på SD.

Jag tror Sverige skulle vara tråkigt utan invandrare men invandringen bör vara bgränsad och alla bör integreras, jobba, lära sig svenska. Om männiksor fortsätter leva i utanförsområde utan arbete, isolerade, så skapas många problem, en del riktigt farliga problem skulle jag tro Jag vill dock inte, som svensk sedan många generationer, vara i minoritet i mitt land. Jag rycker om Sverige!
  • Anonym (Rädd)

Ja det skulle jag, speciellt pga attacken nu igår kväll i Paris. Egentligen precis allt SD sagt skulle hända har hänt, inte sant? Men resten väntar på att en massaker ska hända innan man kanske reagerar. Jag har ingenting emot invandring så, men tycker man isåfall ska prioritera barnen (de riktiga barnen, inte dessa 25 åriga män som säger sig vara 15) och kvinnorna så som läget ser ut i världen just nu..!

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att rösta på SD idag?