• LMKL

Färga/tona löshår?

Hej!

Jag vill höra efter om det finns några erfarenheter av att färga eller tona löshår? Jag har en hårförlängning isatt från Rapunzel (äkta hår och tejp-fästen). Jag har ljusblont hår (mitt eget i botten lite mörkare) och vill bara färga det ljusrött/rosa då jag känner mig lite trött på det blonda. De rekommenderar ju inte att man färgar håret men jag tänkte att någon kanske gjort detta med lyckat resultat? 

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Färga/tona löshår?
  • crazyshit

Hej! Jag köper alltid löshår från rapunzel och har färgat det. Dock gör jag det hos frisören. Det du ska tänka på är att löshåret redan är behandlat och färgen sugs ofta åt mer i löshåret. Lätt hänt att det blir mörkare än vad man tänkt :)

• LMKL

Ok tack! Ja det är ju klart bättre att göra det hos frisören men har inte råd (betalar av på löshåret fortfarande). Mm det känns lite som det skulle kunna bli mer mörkrött än jag vill. Vet du hur de gör med fästena när du färgar hos frisör? Undviker de att färga just där? Verkar iof svårt då man ju måste färga sitt egna som ju går ihop i fästena.. 

• crazyshit

Ska du färga det när det sitter i skulle jag råda dig att be någon hjälpa dig :) färga runt fästerna så bra som det går. Har aldrig haft tejp själv utan microringar. Vet inte hur tejpen reagerar på färg.

• LMKL

Ok tack igen! Jag blev rekommenderad tejp eftersom det sitter bättre på mitt hår än microringar (har mycket fina hårstrån så mitt hår skulle troligen gidit ur ringarna). Det har varit en mycket bra metod för mig men känner mest för att skifta färg lite. 

Finns det någon som har erfarenhet av att färga hårförlängning som sitter i med tejp HEMMA? 

Tacksam för svar! :)

Svar på tråden Färga/tona löshår?