• Alexandra1990

Hjälp/råd, 12 veckors kisse

Hej!

Jag behöver lite råd/tips. Har en kattunge som kom till mig i lördags på 12veckor, har sedan tidigare en honkatt på 8år som jag tog över när hon va 6år.. Haft katter innan men aldrig en "egen" kattunge. Så har stor kattvana men det här är första "bebisen" för mig.

Tänkte ha skrivit en tråd hur jag skulle göra för att introducera dem för varandra på bästa sätt, men den biten har redan löst sig och de är redan vänner (leker, sover, äter tsm..) SÅ lättad.

Hur som, jag behöver lite råd angående andra saker... tex klorna på den lille! Hur ofta borde jag klippa dem? Och vad rekommenderar ni för tång? Har en tång idag, som är till hundar men den har fungerat kanon till min stora tjej (henne klipper jag ca en gg i månaden vilket fungerat bra) Den känns dock för stor för den lilla..? Eller vad tror ni?

Har två olika klösträd hemma, som stora tjejen går till men den lilla har inte gjort det än.. Något jag kan göra för att han ska förstå att han ska gå dit? Hoppas ju att han tar efter tjejen här hemma.. men vill ju göra det så smidigt som möjligt för både han och mig.

Sedan undrar jag över maten.. Han äter torrfoder idag, hur länge borde jag vänta med att ge honom blötmat och godis osv? Läst att de kan ha väldigt känsliga magar..

Något annat jag borde tänka på som är "bra att veta" just angående kattungar? Råd/tips mottages gärna!

Han är innekatt, och mår bra på alla sätt :)

Svar på tråden Hjälp/råd, 12 veckors kisse