Orolig
Är i v 23 (22+6) och har i två dagar ständigt haft sammandragningar,upplevde även minskade rörelser. Varit jätteorolig och knappt sovit så därför gick jag in på drop in idag där urinprov lämnades (felfri) och eftersom jag var så ledsen lyssnade Bm på hjärtljuden (andra gången denna gången,första gången var i v 13-14) men eftersom jag var så orolig bokade hon tid åt mig på bedömningsenheten samma dag en timma senare.så jag åkte direkt dit och både Ul (2andra) och Vul gjordes under en 5minuters mellanrum. Är nu så orolig att jag skadat barnet med alla dessa kontroller som dessutom skedde på samma dag! Så jag är endast i.mitten av graviditeten o lyssnat 2 gånger på hjärtat med doppel,Ul 2 gånger och även en vul...är det farligt? Hur mycket gjorde ni under graviditeten /i andra trimestern? För övrigt rörde sig barnet,vul visade livmodertapp på 4 cm. Men trots det är jag orolig för att jag tillät vul och ul och hjärtdoppelt på samma dag. Är vul ens normalt att göra i v 23? Tänker på att barnet ligger i livmodern...jag är så okunnig i allt detta då det är första graviditeten