• Sanfora

Blöjmärken

Hej!
    Jag undrar lite över olika Blöjmärken. Sist jag hade bebis var det bara Pampers och Libero som var nått att ha.
    Någon som testat billigare märken som ni är nöjda med?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Blöjmärken
  • tulip79

Köper bara lidls egna märke (tojours?) till dottern på 22 mån. De är jättebra o vi är väldigt nöjda med dem. Både snibb o blöjbyxa. Sonen kunde bara ha libero, men han var spinkigare.

• solros68

Vi använder oss av liberoblöjor till sonen på 2 år, och än så länge får dottern på 1 år oxå libero. Libero har kommit med en ny blöja nu som funkar jättebra på sonen.

• Tonensu

Jag köper libero touch. Den är mjukare och skiljer bara någon enstaka krona i pris.

• tulip79

Nej, vi började med libero av gammal vana. Har inte kollat hur små storlekar de har på lidl men är tveksam att de har nr 1-2. Testade även icas egna blöjor (inte ica basic) o de funkade när hon var mindre, men jag vet inte hur små storlekar de har heller...

• Sanfora

Tack! Ska kolla upp dessa. 10 veckor kvar. Ska bli så kul med en liten igen. 8 år sedan jag fick barn nu. Ska bli spännande

• summer13

Vi kör på Icas egna och citygross bamseblöjor. Vi har typ testat alla som finns att få tag på och dessa är precis lika bra som dyrare. Man sparar dessutom runt 30 kr per paket... Vi hade ett par månader då jag köpte nytt märke varje gång och dessa två fastnade jag för

Däremot Willys egna och blöjbudets var vi inte alls nöjda med!

• annasv1980

Är man medlem i Coop får man alltid 20% rabatt på Pampers och det är mycket på ett paket. De passar även min son bäst men jag har i övrigt bara testat Libero.

• linnéa001

Vi har kört mycket med Lidls egna blöjor, men så värst billiga är de faktiskt inte. Såg att styckpriset var högre än Coop Änglamark t.ex. Vi har varit nöjda med Lidls men just nu har vi problem med att de läcker. Jag tror att storleken är för stor men att den under är för liten, dotter ligger mitt emellan. Samma med Änglamark. De är från 7-18 kg båda två. Senast köpte jag Eldorados som är 7-14 kg och de funkar hur bra som helst, läcker aldrig. Dottern väger 10 kg. Så mitt tips är egentligen bara att testa men jag är just nu mest nöjd med Eldorado. Man ska i alla fall aldrig utgå från att dyrt är detsamma som bra.

• Sanfora

Då ska jag ut i affärerna och kolla vad alla blöjor är gjorda av. Sen så.
    Nått att göra efter jul medans vi väntar på vår bebis.
    Tack alla!!

Svar på tråden Blöjmärken