• Stårschan

Har du testat hypnos för att bli av med en ovana eller fobi?

Har du testat att bota någon ful ovana eller fobi med hjälp av hypnos? Om du har testat så får du gärna berätta om du gick till ngåon renommerad hypnotisör, eller om du testade någon självhjälpsvariant där man lyssnar på en CD hemma.

Det kan gälla allt från att bli av spindelfobi till att sluta röka eller bita på naglarna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat hypnos för att bli av med en ovana eller fobi?
  • Lambda

Sprut/nålfobi. Fungerade inte alls eftersom jag inte blev hypnotiserad, vet inte ens om man faktiskt kan bli hypnotiserad. Kanske att det är påhitt?

Låg och tänkte vad tusan är det här, det här fungerar inte. Enligt mig Bull.

• Stårschan

Jag misstänker att det nog funkar bäst på sådana personer som har tro på att det SKA funka. Om det funkar alls. Själv är jag ju skeptisk, så det är därför jag är lite nyfiken på att få lite input från andra som faktiskt har testat.

• Aniiee

Nej, hypnos funkar inte på mig, för jag vet att det inte funkar på mig så det funkar inte på mig.

Ja, det var helt meningen att det skulle gå rundgång i resonemanget....

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Stårschan
    Aniiee skrev 2015-11-11 15:41:23 följande:

Nej, hypnos funkar inte på mig, för jag vet att det inte funkar på mig så det funkar inte på mig.

Ja, det var helt meningen att det skulle gå rundgång i resonemanget....

Då utgår jag från att du inte har testat heller? Inte ens haft någon kompis som tjatat sig till att få försöka övertyga dig om hypnosens läkande krafter?
  • Anonym (PÄZ)

Är det inte lite märkligt hur mycket man kan "hjälpa" folk med just hynos, när man läser på sidorna om folk som erbjuder det mot betalning (förståss) så är listan väldigt lång.
    Mycket ska dessutom kunna "avhjälpas" med 1-2 sessioner på en klient som det som patienten heter  detta fallet.

Man kan utbilda sig inom detta på bara några veckor och få något diplom efter nåt slags slutprov vad det nu innebär.

Svar på tråden Har du testat hypnos för att bli av med en ovana eller fobi?