• Becks12

Hjälp! Min bäbis sover inte på natten

Hej ! Är de någon som har samma problem som mig lr kanske har tips på hur man kan lösa mitt problem !

Min dotter på 3 månader sover inte på natten, inatt skrapade jag ihop 1,5 timma sömn.

När hon har somnat på kvällen så vaknar hon efter någon timma och får mat sen somnar hon inte om ! Spelar ingen roll vad jag försöker med ! Och på dagen får jag henne bara att sova ute i vagnen.

• Svar på tråden Hjälp! Min bäbis sover inte på natten
  • Liten till

Kanske prova att lägga henne i vagnen på natten också?

Jag har försökt ha det väldigt ljust inne på dagarna och väldigt mörkt på kvällar och nätter, just för att de ska få någon rytm. Hoppas i vilket fall det löser sig!

• annasv1980

Min son är 3 månader och han är ganska omöjlig dagtid då han endast sover i bärsele eller rullande vagn. Det beror oftast på att han inte har blivit av med luft efter matningen. Flaskmatar honom. Nätterna är dock bra. Han somnar 20-21 och sover till 4-5 med lite knöl under natten då jag får stoppa in nappen. Sen sover han vidare till 9-10. Det tar ca en timme från att han börjat äta tills han är färdig för sängen och det vill jag få ner. Jag kan inte somna om efter "nattmålet". Om du ammar, byt till att ge ersättning kväll och natt. Barnet blir mättare och du ser hur mycket det får i sig.

• Becks12

Hon tar inte nappen .. Bara mitt finger så vaknar när jag drar ut de oftast .. Och hon får bara ersättning :/

• Snuttispluttis

Är hon pigg och på gott humör när hon är vaken på natten? Isf kanske hon sover för mycket på dan?

Är hon skrikig, gnällig och grinig kanske det är gas, hunger, tänder, varm, kall, otrygg, kissblöja, magont? Haha, inte mycket hjälp med mitt svar, men kan ju bero på så mycket att bebisen inte sover :p

• Becks12

Ibland pigg och ibland trött .. Hon har sovit ganska mkt på dagarna så kanske har vänta dygnet för vi hade bra nätter enda tills två veckor tillbaka , testar idag att ha henne mer vaken :)

Svar på tråden Hjälp! Min bäbis sover inte på natten