• Hannaakesson

Avundsjuk på min sambo som har barn

Hej

Min sambo har två barn ifrån tidigare one night stands. Han var inte tillsammans med någon utav mammorna. Han har en dotter på 12 och en på 2 år. Han ser den äldsta en gång i månaden och Den ena fick han reda på att hon ens existerarade när hon var 3 månader. Jag flyttade nyligen ihop med min sambo och jag var lite avundsjuk i början men trodde att det skulle bli bättre. Nu har det blivit värre. Jag tro att de är för att jag längtar så till att ha barn men han vill inte ännu..Han får knappt se den yngsta och är uppe i rätten för att få rätt att se henne en gång i veckan. Så han vill vänta tills allt är ok där.

Det som är jobbigt är allt prata om detta och att han åker iväg en helg i månaden för att se den äldsta och den andra ska han se varje lördag några timmar. Det känns som att han lämnar mig ensam och sen fundera jag på hur det kommer bli när och om vi skaffar barn. Jag får ont i magen så fort han pratar om sina barn och jag mår dåligt av detta. Jag vill kunna vara där och hjälpa till och lyssna på han eftersom de är svårt för han nu. Men jag kan inte. Jag älskar han så mycket så de är därför jag är med han fortfarande men ja vet inte om jag klarar detta. Jag tro att jag kommer vara avis fram tills att jag får barn själv.

Jag behöver tips oh råd om vad jag kan göra. Jag har aldrig varit så här avis innan oh jag hatar det..det värsta är att det blir värre. SNÄLLA HJÄLP MIG! Vi är ett perfekt par men jag måste bearbeta mina känslor och min avundsjuka annars kommer det inte hålla. Kommer det hålla eller ska man ge upp redan nu?

/ H

• Svar på tråden Avundsjuk på min sambo som har barn
  • Anonym (Vänta)

Jag tror inte att svartsjukan blir mindre om du får barn, tvärt om. Om han träffar sina tjejer sammalagt 6 dagar i månaden när ni får barn och han arbetar heltid så kommer han bara kunna lägga 2 lediga dagar med dig. Hur kommer det kännas att sitta ensam med en nybakad bebis som han inte har tid med? Skulle inte svartsjukan bli värre då? Kommer du inte få mer ont i magen när du ser hur bebisen få väldigt lite tid med sin pappa?

Svar på tråden Avundsjuk på min sambo som har barn