• utsatt

Hur funkar det med katter i Stockholm?

Hej! Jag och min fästman ska flytta från Dalarna till Stockholm sommaren 2016, tillsammans ska vi ta med oss våra två utekatter och har då lite funderingar...

Vi vill gärna bo i utkanten av Stockholm, absolut inte i själva City, utan typ söder om Stockholm.

Så därför undrar vi; Finns det någon som kan tipsa om trevliga, familjära områden i Stockholm där det finns träd/skog där katter trivs och som inte ligger alldeles intill en gigantisk väg? Någon som själv har katt i Stockholm som kan tipsa om ställen som ni vet funkar? :)

Tacksam för alla svar!!

// En kärleksfull kattmamma

• Svar på tråden Hur funkar det med katter i Stockholm?
  • Anonym (Kattttzi)

Alltid haft mina inne, även när jag bodde ute på ingarö. Är det raskatter hade jag inte släppt ut dem då det stjäls katter som säljs vidare :( Stockholms förorter är var för sig som vilket lite samhälle som helst bara att de ligger tajt ihop.. Alltså villor, träd osv finns överallt. Stora vägar finns överallt. Är ni ute efter nått mer i utkanten men ändå nära till stan så är vendelsö att rekommendera, finns bra skogs/friluftsområden men även där stora vövägvägar.

Svar på tråden Hur funkar det med katter i Stockholm?