• GorbyStealer

Får ni borra i er lägenhet? (väggar)

Jag gör ett projektarbete och skulle behöva svar på den här enkla frågan, svara bara ja eller nej.

Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ni borra i er lägenhet? (väggar)
  • M r a u

I min befintliga lägenhet, ja. I den jag flyttar till får jag borra överallt utom i badrummet.

• Anonym (Knut)

Inte i badrummet och inte i ena sovrumsväggen för det är kök bakom där. Vi har bostadsrätt. Men om inte jag minns fel.. Min dotter har en lägenhet, hyresrätt, i stockholm och hon får inte göra ett enda hål i nån vägg.

• GorbyStealer
    Snövits skrev 2015-11-05 10:53:49 följande:

Ja självklart får jag det, varför skulle man inte få göra det?

Antar bara att husägarna inte gillar permanenta hål i väggarna. Jag utvecklar en lösning till detta problem så man inte behöver borra i väggarna i badrum och behöver statistik på det.
  • Birgitta02

Jag har inte läst nånstans att vi inte får borra överallt. Förnuftet säger ju att om man borrar där det kan finnas ledningar i väggen så är man försiktig och tar reda på exakt var dessa ledningar sitter. Annars låter man bli att borra just där.

• Mascaraklumpar

Självklart. Min lägenhet, mitt beslut.

• Butterscotch

Vi bor i bostadsrätt och ansvarar själva för lägenhetens insida. Så ja, vi får borra var vi vill.

• Anonym (daf)
    GorbyStealer skrev 2015-11-05 10:50:08 följande:

Jag gör ett projektarbete och skulle behöva svar på den här enkla frågan, svara bara ja eller nej.

Tack på förhand!

Din fråga är inte en strikt ja/nej-fråga. I många fall får man inte borra i badrum. Sen är det ju skillnad på bostadsrätt och hyresrätt
Svar på tråden Får ni borra i er lägenhet? (väggar)