• Frejan's

Jobbigt!!

Hej!

Min dotter vill inte gå till skolan (11 år)

Hon gick först i en vanlig skola, sedan fick vi veta att hon har Asperger syndrom och då ville hon byta till en skola som riktar sig till barn med en form utav autism. Det började ju bra sedan var hon för mindre och mindre... Dom bytte lärare 5 gånger på en termin!! Hon mår dåligt pga skolan och river sig själv tills hon blöder varje dag!! Vilket är dåligt, såklart. Men hon måste ju gå i skolan! Hon gick där r i fyran också, men slutade i maj då hon bara varit där 16 skoldagar!!!! Hon vet ju om problemet själv, men hon ska ju inte riva sig själv och vilja begå självmord pga skolan! Nu går hon i en kommunal skola som ligger bra till från både pappa och mig. När vi separerade blev det jobbigt för henne. Hon har tyvärr fallit tillbaka i gammla spår efter att jag flyttat från min dåvarande sambo (inte hennes far)

Vad ska jag göra? Jag vill ju inte tvinga henne till skolan, men annars får hon inte bo med mig. Skolan klagar på att hon måste till skolan, även soc.

Hur ska jag göra så det blir bra? Om jag tvingar henne blir det jobbigare att gå dit igen dagen efter.

Snälla familjeliv hjälp mig!

• Svar på tråden Jobbigt!!
  • Dixie

Hon måste ju få vård, att riva sig och må så dåligt ska ju ingen behöva må - så börja med att ta henne till vårdcentralen, så hjälper de er vidare!

Svar på tråden Jobbigt!!