• SandraHj

Turner symdrom

Hejsan på er !
    Skriver i ren nyfikenhet och undrar om det finns någon tjej här med Turner syndrom? någon som lyckats bli spontant gravid eller försöker med ivf och äggdonation? :)

• Svar på tråden Turner symdrom
  • Frutopia

Jag har inte Turner Syndrom, men en missbildning eller avsaknad av vävnad i Hypofysen som avger liknande symptom ( kortväxt, ej spontan pubertet eller ägglossning)

Jag är nu gravid i v9+5 med mitt första IVF, vet inte om Turners kan ge en mindre chans med IVF men med min äggstockar som i praktiken var döda och kunde stimuleras trots det måste nog även funkar med Turner. Lycka till!

• SandraHj

Stort grattis frutopia! ! :) ? håller tummar och tår är dig ????

Är jätte ny på de här med IVF osv. Vad menas med stimuleras ?:) Fick dem igång dina äggstockar ?

Jag och pojken min har pratat mycket om barn det sista. Beror mycket på att jag i augusti åkte in akut med kraftiga magsmärtor som spred sig mot ryggslutet efter en urinvägsinfektion, läkarna trodde jag var gravid och prata om att de ändå kan vara möjligt trots min diagnos .. väckte förstås mycket tankar

Fick efter de alla möjliga symtom, illamående,kräktes en gång och grymt svullen mage och förstoppning .. alla möjliga symtom . Dock neg gravtest och skulle idag isåfall vara i v 7. Hcg skall ju isåfall visas ? Väntar idag på ett ultraljud då min mage spökar fortfarande :)

Svar på tråden Turner symdrom