• Porslinsdockan

Vart börjar jag? (Skåne)

Hej! Är en tjej på 31 år som har två barn sen tidigare. Dem är nu 9 &7 år.

Är sambo med en man på 35 år och han har inga barn sen tidigare.

Jag slutade med skydd för 1 år sen, dem första 7 månaderna av året hade vi inte direkt varit seriösa med barntillverkningen utan tagit det som det kommit ungefär. Men efter dem 7 månaderna tyckte jag det var konstigt att jag inte blivit gravid. ( blev gravid med dem andra två barnen på första försöket) Vi skaffade ägglossningstest för att ta det mer seriöst och ta alla chanser vi får men inget händer. Vi vill nu undersöka oss men vart är det första man vänder sig till??

Ringde till RMC och dem sa man kunde skicka in en egen remis- men fixar dem undersökningen med? (Sperma &ägg)

Vi bor i Skåne och tillhör Malmö eller Lund.

• Svar på tråden Vart börjar jag? (Skåne)
  • Jag är bara jag

Jag vet inte hur reglerna är i skåne om man får hjälp när den ene har barn sen förr, men börja ring gyn/k.k på ditt sjukhus. Där gjorde vi vår utredning. Sen beror det på om ni får gratis hjälp eller inte. Får ni inte det gäller en privat IVF-klinik.

• Namnlös2015

Vi gjorde utredningen på Limhamns kvinnoklinik, tyckte det var jättebra där!
    Sen har vi gjort behandlingen på RMC i Malmö.

• pandoraDiem

Jag gjorde utredningen på RMC, efter vi skickat in remiss tog det bara några dagar sen fick vi hem remiss till blod- och spermaprover. Vet inte hur reglerna är när den ena har barn med det kanske går att hitta på deras hemsida? Lycka till!

• Porslinsdockan

ringde till RMC och dem sa jag skulle bara skicka in egen remiss så kommer allt automatiskt, så det var bra. Ska bara få lite färg i skrivaren så ska jag skriva ut remisserna och skicka dem i slutet av nästa vecka.. Så länge vi inte var över 40 år och hade barn tillsammans så fick man hjälp. 

• pandoraDiem
    Porslinsdockan skrev 2015-11-03 14:59:50 följande:

ringde till RMC och dem sa jag skulle bara skicka in egen remiss så kommer allt automatiskt, så det var bra. Ska bara få lite färg i skrivaren så ska jag skriva ut remisserna och skicka dem i slutet av nästa vecka.. Så länge vi inte var över 40 år och hade barn tillsammans så fick man hjälp. 

Härligt! Lycka till
  • Millissons

Hej! Kontakta gyn och be om en tid för utredning. Det gjorde jag, och både jag och sambon blev kallade. Han har två barn innan.

Svar på tråden Vart börjar jag? (Skåne)