• thimpan08

vatten som sipprar?

Är gravid i v 33 (32+1) och det är alltid blött i trosorna, inte så mycket att dom är jätte blöta, men det är en pöl där.. 
    Kan ju bara vara så att det är vattniga flytningar, men jag tycker att det luktar en svag doft som sperma.. dessutom när jag har kissat och jag torkar mig är papperet gul/grönt :S
    det har varit såhär i några veckor  och jag blir osäker på om jag läker vatten eller om  det bara är vattniga flytningar. någon som har nån efarenhet? 
    Jag har dessutom haft konstant förvärkar i flera veckors tid nu, varje dag. oavsett om jag vilar eller är uppe och gör någonting.. trotts att det är min tredje graviditet så är det inget jag känner igen.. 

• Svar på tråden vatten som sipprar?
  • zandraa4848
    thimpan08 skrev 2015-11-03 10:07:16 följande:

Är gravid i v 33 (32+1) och det är alltid blött i trosorna, inte så mycket att dom är jätte blöta, men det är en pöl där.. 
    Kan ju bara vara så att det är vattniga flytningar, men jag tycker att det luktar en svag doft som sperma.. dessutom när jag har kissat och jag torkar mig är papperet gul/grönt :S
    det har varit såhär i några veckor  och jag blir osäker på om jag läker vatten eller om  det bara är vattniga flytningar. någon som har nån efarenhet? 
    Jag har dessutom haft konstant förvärkar i flera veckors tid nu, varje dag. oavsett om jag vilar eller är uppe och gör någonting.. trotts att det är min tredje graviditet så är det inget jag känner igen.. 

Du måste ringa förlossningen omgående om du misstänkter vattenvagång!!!
  • Tianlu

Hej

Hade jag varit du hade jag ringt in till kk/gyn för att få en kontroll, bättre att ta det säkra före det osäkra. Tänker ffa på det du skrev om gul/gröna flytningar och förvärvar.

Berätta gärna hur det gick

Är själv gravid i v 18+

Min 7:e graviditet, har 3 barn

• thimpan08

det är ju så svårt att veta vad som är vad..
    men som när jag har duschat tex, så torkar mig ordentligt och efter nån minut så är de blött i trosan.. kan ju bara vara flytningar oxå, men blir så osäker.. 

• thimpan08

tänk om den lille (store) gjort hål på hinnorna längre upp, att de därför sipprar lite?
    det gjorde nämligen min första, dock så va de på bf+10 men då sipprade de heller inte så mycket, bm fick ändå ta hål på hinnorna inne på förlossningen då.. men eftersom denna krabat är så stor kanske han råkat gjort hål upp till..? 

• Tianlu

Ja, håller med svårt att veta

Ring in så dom kollar , bästa vore att du fick komma in idag

Detta hör ju egentligen inte hit men jag har väntat 2 ggr pga osäkerhet, efter det har jag "lärt" mig att ta det säkra före det osäkra

Första gången hade barnet dött imagen upptäcktes v 24 , när jag väl ringde fick jag inte komma men gav inte upp så ringde efter nån dag igen och då var det så att han dött för nån vecka sedan. Andra gången slutade med sent mf i v 20, var för sent då jag kom in jag hade redan öppnat mig.

Så mitt råd, vänta inte utan ring så dom kollar

• thimpan08

jag håller med, det bästa är att jag ringer så dom får kolla..
    Men har tappat tilliten till förlossningen här, då jag har haft några blödningar denna graviditet, både stora och små. och ändå inte fått komma in på koll när jag ringt.. det ända dom bett mig göra är att avvakta.. trots dessa förvärkar som bara blir jobbigare och jobbigare för var dag som går. och magen är stenhård hela tiden.. 

• Tianlu

Men kära nån ????

Blir så ledsen när jag läser det du skriver om tillit. Ska inte behöva vara så. Känner som dig. Tyvärr får man verkligen stå på sig, men orken tar slut tillsist

Fick stå på mig när jag hade sammandragningar tidigtbibdenns graviditet

Blev nonchalant bemött men väl inne hos läkaren så gick det undan

Hade börjat öppna mig inifrån så efter en vecka hade jag cerklage inopererat

Lycka till ! Kram

• thimpan08

Ja, det är helt knäppt att man måste kämpa för att få komma in på en koll.. har inte ens fått kolla nånting. Vet inte om jag öppnat mig, hur tappen är eller nånting.. Senast jag blev kollad va på rutin ultraljudet i v 18, ja är nu i v 32+1.. mycket kan ha hänt sedan dess, men ingen som tar något på allvar liksom.. så tröttsamt.. jo, just de, jag fick äta penicillin mo ät uvi runt v 20 för jag hade så fruktansvärt ont i magen så fy f*an.. trots att odling inte visade på uvi så fick ja äta de ändå. Odlingen visade bara att jag hade +2 i äggvita i urinen, sen mina blodprovet visade att jag hade en infektion i kroppen eftersom min sänka var hög.. men dom gav mig den där kuren och inget mer. Inget återbesök ingen koll ingenting... jag är så besviken på sjukvården nu..

Svar på tråden vatten som sipprar?