Kommer de omhändeta mitt barn trotsallt??
Tidigare hade vi en utredning med soc ang mitt barn (som nu är sex månader). Vi var oroliga över att soc skulle omhändeta h*n. Efter ca 4 månader fick vi ett samtal och hon som håller i ärendet sa att hon har valt att avsluta det eftersom vi visade ansvar och klarar oss själva. Det som var kvar var att hon skulle besöka oss i våran nya bostad.
Vi ringde idag för att höra när hon skulle komma, eftersom hon inte hörde av sig ang dag. Då fick vi höra att hon ville ha namnet och telefonnumret på bvc sköterskan. Varför, frågade vi då. "När man gör en utredning vill vi följa upp. Eftersom ert barn är så litet så kan vi inte följa upp via skola eller förskola så vi följer upp via bvc"
Men vadå följa upp? Blev det inte nerlagt?! Vad menas med detta? Behöver vi vara oroliga?
Snälla förklara för mig, ni som vet. Håller på att bli galen!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-02 16:57
Min pappa var inte okej med att jag skaffade barn innan äktenskap (Jag är muslim) och han började bråka med min kille och var nära på att slå honom. Vi bodde då hos mina föräldrar och efter den händelsen sökte vi skydd hos soc. Vi hamnade på skyddat boende. Därav anledningen.