• ExitSong

Blir yr av allt (utbränd)

Hej!

Är sedan två v sjukskriven på heltid pga blödande magsår (bra blodvärde nu efter lite vila) o utmattningssyndrom.

Jag undrar om det är "normalt" att bli yr när man läser, surfar eller gör ngt som är ens lite jobbigt eller stressigt (tex klä på trotsbarn)? Fler utbrända där ute med detta problem? Har inte järnbrist. Är det hjärntrötthet? Skabörja på nytt jobbom två veckor men oroar mig för yrselattackerna, är läkarsekreterare o sitter ju mestadels vid en dator vilket ju leder till yrsel...

• Svar på tråden Blir yr av allt (utbränd)
  • ExitSong

Tack för svaret. Det som är skumt tycker jag är att jag blir yr EFTER stressen, lite som när man är hjärntrött efter en hjärnskakning.

• Lisan82

Det är jätte vanligt, samma gamla tråkiga grej som alltid. Sova, meditation, vila och se över stressorer i vardagen. Sänka krav osv... Känner du igen dig? ;) 

När hjärnan är trött är djupandning toppen, samt tysta och mörka rum. Låter det kul? Inte så värst va? I början så behöver man ju bara stanna upp och ta en dag i taget, de "stora omröstningarna i livet" som nya värderingar, nya jobb och hemrutiner får ta sin tid att jobba fram, En dag i taget, ibland en minut i taget som en klok terapeut sa till mig.

• flislis

Testa att få nacke masserad. Man kan få yrsel för att man spänner vissa muskler i huvud-nacke-axlar-rygg och blodet unte kan cirkulera som det ska. En bra massageterapeut vet var hen ska knåda.

• Erica01

Japp, precis samma här. Också utbränd. Hat förstått att det är denna yrsel läkarvetenskapen syftar på när de säger koncentrationssvårigheter :) Jag får det när jag läser tidningen, googlar efter information, lagar mat med recept, sitter vid datorn, vissa tv-program etc även om omgivningen i övrigt känns stressfri.

Hoppas du får behandling och vård för din utmaning. Ta det på allvar innan det blir värre! Det kommer bli bra!

Svar på tråden Blir yr av allt (utbränd)