• Anonym (...)

Orgasm!

Efter jag födde min dotter så har jag och min sambo haft sex ett par ggr. Iaf minst 1 gång i veckan (hon ska bli 4 månader) och det känns SKÖNT men... jag kan inte få orgasm! Innan jag blev gravid gav han mig orgasmer varje gång vi hade sex. Sen när jag blev gravid kunde det hända någon enstaka gång att jag inte fick någon. Men nu efter hon föddes så har jag inte fått en enda. Inte ens en känsla att det skulle komma en... det är jobbigt för både mig och min partner.

Ska tillägga att jag helammar (om det kan vara en faktor)

Finns det någon annan där ute som upplever/har upplevt samma problem med sig själv?

Tips på vad man kan göra?

Onanera är inte min grej alls.

• Svar på tråden Orgasm!
  • Anonym (Mjo)

Jag är absolut ingen expert, men amningen gör ju att du inte har så mycket östrogen i kroppen så det kan absolut vara en faktor.. Sen kan det ha med förlossningen att göra fortfarande.. Kanske nåt med känseln eller någon nerv som inte återhämtat sig helt än. Det händer ju mycket där vid en förlossning! För mig var det så under graviditeten, hade ingen känsel i underlivet på det "sexuella viset"! Dvs, jag kände ju beröring men inget "pirr".. Kunde inte få orgasm alls. Det släppte efter förlossningen.

• Anonym (...)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-10-31 23:51:54 följande:

Jag är absolut ingen expert, men amningen gör ju att du inte har så mycket östrogen i kroppen så det kan absolut vara en faktor.. Sen kan det ha med förlossningen att göra fortfarande.. Kanske nåt med känseln eller någon nerv som inte återhämtat sig helt än. Det händer ju mycket där vid en förlossning! För mig var det så under graviditeten, hade ingen känsel i underlivet på det "sexuella viset"! Dvs, jag kände ju beröring men inget "pirr".. Kunde inte få orgasm alls. Det släppte efter förlossningen.

Det är exakt så jag känner. Min kille tror ju att jag inte längre har känslor för honom... sen har jag tappat sexlusten också rätt mycket. Jag vill hellre sova. Jag har kommit till honom 1 gång för jag var sugen. Resten utav ggr är för jag "ställer upp". Rätt tråkigt... hoppas verkligen det kommer tillbaka snart!

Ammade du? Hur var erat sexliv efter?

För ont har jag inte, hade det i början men inte längre.
  • Mooomin
    Anonym (...) skrev 2015-11-01 10:42:13 följande:

Det är exakt så jag känner. Min kille tror ju att jag inte längre har känslor för honom... sen har jag tappat sexlusten också rätt mycket. Jag vill hellre sova. Jag har kommit till honom 1 gång för jag var sugen. Resten utav ggr är för jag "ställer upp". Rätt tråkigt... hoppas verkligen det kommer tillbaka snart!

Ammade du? Hur var erat sexliv efter?

För ont har jag inte, hade det i början men inte längre.

För det första, man ÄR väldigt trött när man fått barn och när man ammar, så att sexlusten minskas av bara det är ju inget konstigt! Jag ammade bara helt i 2v, sen började vi varva med ersättning. Jag hade lust ganska direkt efter förlossningen, men jag är heller inte så känslig för hormonpåverkan. Jag hade dock för ont i ett par veckor, så vi kunde inte ha penetrerande sex direkt, men mycket smek och annat! Som sagt, lusten fanns och känseln kom tillbaka direkt. Efter ca 6 v kunde vi ha samlag igen.
Svar på tråden Orgasm!