• Anonym (Undrande)

Är det ett extremt tidigt missfall?

Hej alla kloka!

Jag och min sambo började försöka för nån månad sen, och den här månaden fick jag en blödning över en vecka INNAN beräknad mens, så jag tänkte att det kanske var en nidblödning.

Men det har nu fortsatt blöda i en hel vecka (och klart, rött blod hela tiden, inte som min vanliga mens när det typ blöder på riktigt i två dagar, sen är mest bruna flytningar i 2-3 dagar sen är det klart)

Men min fråga är alltså om nån vet om man ens skulle märka av ett missfall en vecka innan beräknad mens? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är det ett extremt tidigt missfall?
  • Jag är bara jag

Det räknas inte som missfall om man inte passerat BIM,d.v.s tiden för när mensen skulle komma. Det räknas som kemisk graviditet. En vecka före mensen gissar jag på miss när äl inföll så det där är vanlig mens. 

• Anonym (Undrande)

Ok! Tack. :)

• Anonym (Undrande)
    Jag är bara jag skrev 2015-10-31 12:59:43 följande:

Bara ta nya tag och hoppas!

Ja precis! Vi har inte försökt så länge så jag oroar mig inte direkt, men tyckte bara att det är så konstigt att det efter en vecka fortfarande inte har slutat blöda, när min vanliga mens aldrig håller i sig så länge.. :/

Men jag får väl kontakta gyn om det inte slutar snart.

• Anonym (j)

ägglossningen kan ha hoppat över denna mensen, det händer nån gång varje år hos de flesta kvinnor. Då blir mensen uttdragen, startar tidigare och inte sig lik mot vad den brukar vara. En kan ha symptom på att ÄL men ändå inte ha ÄL.
    Jag hade ett missfall/MA för fem veckor sen, hade tydliga symptom på ÄL cirka 2,5 vecka efteråt men mensen kom redan 9-10 efter det (mensen brukar komma 14 dagar efter ÄL för mig, varar cirka 3-4 dagar) och den höll på en vecka, blödde färskt blod hela tiden i omgångar, de sista dagarna kom det 1-2 omgångar per dag, däremellan var det bara lite brunt. Jag misstänker att ÄL faktiskt uteblev för mig denna gång, vi hade inte sex innan mensen var slut så gravid var jag då inte. 
    Hoppas det tar sig för er snart!

• Anonym (Undrande)
    Anonym (j) skrev 2015-10-31 13:24:17 följande:

ägglossningen kan ha hoppat över denna mensen, det händer nån gång varje år hos de flesta kvinnor. Då blir mensen uttdragen, startar tidigare och inte sig lik mot vad den brukar vara. En kan ha symptom på att ÄL men ändå inte ha ÄL.
    Jag hade ett missfall/MA för fem veckor sen, hade tydliga symptom på ÄL cirka 2,5 vecka efteråt men mensen kom redan 9-10 efter det (mensen brukar komma 14 dagar efter ÄL för mig, varar cirka 3-4 dagar) och den höll på en vecka, blödde färskt blod hela tiden i omgångar, de sista dagarna kom det 1-2 omgångar per dag, däremellan var det bara lite brunt. Jag misstänker att ÄL faktiskt uteblev för mig denna gång, vi hade inte sex innan mensen var slut så gravid var jag då inte. 
    Hoppas det tar sig för er snart!

Ja det låter ju liknande som mig, tack så mycket för svar!
Svar på tråden Är det ett extremt tidigt missfall?