ska katten med till USA? snälla hjälp!
Hej!
Jag hade verkligen uppskattat alla svar jag kan få. Detta är en fråga som verkligen tär på mig. Jag flyttar den 14 Januari till USA -LA för att studera buissness management på collage i 2 år och sedan göra en transfer till UCLA. Förra året i Juli hämtade jag tillsammans med min fd sambo min lilla katt Tiger. Tiger följde med mig under våran separation. Idag är tiger snart 1 och ett halvt år, han har följt med genom flytt till stockholm och tillbaka till göteborg efter att jag och min sambo separerade. Tiger är bäst. Han kan hämta bollen, kommer när han ropar på honom, kan sitt namn och är så duktig! Han är verkligen som en människa ibland och jag älskar honom så mycket! Han sover varje natt på mitt bröst och är så fäst vid mig.
Däremot nu kommer jag flytta till usa för att studera i 4 år och har ett dillemma:
Ska jag ta med Tiger till USA? Är det rättvist mot honom att behöva åka flyg 1-2 gånger om året mellan SWE-USA? Tiger är i dagsläget hemmakatt men hade han trivts bättre om jag gav bort honom till en familj på landet? Är det rättvist att ha honom som hemma katt ( han har varit det sedan han föddes) när jag kommer studera långa dagar i skolan? Låt mig tillägga att vi kommer ha roommates som kommer kunna vara med honom på dagen. Men däremot om vi kanske ska åka till Vegas NÅGON eventuell gång över helgen, är det ok att lämna honom på kattdagis? Vad hade ni gjort??
den enda delen av mitt hjärta säger; Ta med honom, han är så fäst vid dig och är din bästavän.
Men den andra delen säger; Det är inte rättvist mot honom att flyga och vara hemma katt (även om han trivs som det).
Om jag säljer tiger, kommer han bli deprimerad eller kan han välja sig vid andra ägare?
SNÄLLA HJÄLP!!