• hulda83

Låg sexlust och "tråkiga" orgasmer

Är i vecka 29 och min sexlust är i princip med noll. Jag kan peppa igång mig själv (med mycket möda) men lusten kommer inte alls av sig själv. När min man smeker mig så kommer jag ganska fort, men inte alls lika skönt som jag brukar göra. Orgasmen känns liksom ?bedövad?, inte lika intensiv och lång som vanligt. Är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Låg sexlust och "tråkiga" orgasmer
  • hulda83
    Fjäril kär skrev 2015-10-29 10:16:15 följande:

Väldigt vanligt vid graviditet.

Det kanske det är? Jag har liksom fått för mig att det är vanligt att det är tvärtom, att man har MER lust och får skönare orgasmer.
  • solros68
    hulda83 skrev 2015-10-29 10:59:40 följande:

Det kanske det är? Jag har liksom fått för mig att det är vanligt att det är tvärtom, att man har MER lust och får skönare orgasmer.

För en del är det så. Jag fick ökad sexlust andra graviditeten, medan när jag väntade första nästan avskydde sex.
  • hulda83
    solros68 skrev 2015-10-29 11:03:47 följande:
    För en del är det så. Jag fick ökad sexlust andra graviditeten, medan när jag väntade första nästan avskydde sex.
    Okej, så det kan vara så olika från graviditet till graviditet alltså. Tack för ditt svar! Känns skönt att jag inte är ensam. Glad
  • amalie79

Åh för mig är det precis tvärtom. Kommer jättefort och bara exploderar fast jag försöker dra ut på det så hinner han knappt ta på musen:) Fast jag blir tröttare efter orgasmen och måste vila lite längre innan jag kan på det igen.

• hulda83
    amalie79 skrev 2015-10-29 12:56:19 följande:

Åh för mig är det precis tvärtom. Kommer jättefort och bara exploderar fast jag försöker dra ut på det så hinner han knappt ta på musen:) Fast jag blir tröttare efter orgasmen och måste vila lite längre innan jag kan på det igen.

Intressant! Precis som du kommer jag också fortare nu, men orgasmerna är inte alls lika sköna. Skittrist, men det är väl bara att stå ut. Glad Härligt att det är så bra för dig!
  • solros68
    hulda83 skrev 2015-10-29 12:46:40 följande:

Okej, så det kan vara så olika från graviditet till graviditet alltså. Tack för ditt svar! Känns skönt att jag inte är ensam.

Vet alls om det har någon betydelse, men efter att första barnet kommit, så fick vi ett helt otroligt sexliv. Det är mer intensivt och så mycket bättre! Andra barnet har inte kommit än, men ska bli spännande att se hur sexlivet blir efter.
  • amalie79
    hulda83 skrev 2015-10-29 13:06:34 följande:

Intressant! Precis som du kommer jag också fortare nu, men orgasmerna är inte alls lika sköna. Skittrist, men det är väl bara att stå ut.  Härligt att det är så bra för dig!

Men se det som så att du vill ju iaf! Lusten saknas ju inte;)

Tror det har att göra med den ökade blodvolymen i kroppen osv, underlivet kan vara lite svullet och extra känsligt. Hormoner spelar väl också in!
Svar på tråden Låg sexlust och "tråkiga" orgasmer