Hjälp mig förstå..
Hjälp mig förstå vad jag ska göra. Mina styvdöttrar jämför mig ständigt med deras mamma och ja absolut inte onaturligt, men mamma har inga regler och det har jag. Därav är jag i kategorin elak och familjeförstörare. Nu är visserligen ALLA med regler elaka, men detta har gått överstyr så att de nu går till mina biologiska barn och säger att jag är elak och de har snällare mamma, och att dom själva är snällast eftersom de aldrig får skäll av sin mamma, och mina får ju det. Etcetera. Detta tar min man lätt på och viftar bort det med att deras mor påverkar dom. Han tycks inte förstå hur jag känner, och absolut får jag dåligt samvete för att jag vill att han ska det för barns känslor osv kommer först. Jag är inte elak, men jag är bestämd och har regler och principer och framförallt vill jag att mina barn ska ha regler och ordning. Varför säga ja till allt? Nu känns det som att jag kanske måste ha andra regler för styvbarnen de regler deras mor har? Hur ska jag konfrontera detta vad de säger till mina barn och dom själva i fråga och vad ska jag göra? :/