• Fridaaaaa98

Hjälp har gult hår!!!

Hej! Igår skulle jag blondera/färga mitt hår till en kallare blond färg. Innan hade jag mörkblont hår och på förpackningen där jag jämnförde min färg och hur resultatet skulle bli stämde det. Jag har tidigare aldrig färgat mitt hår. Jag fick hjälp att applicera färgen i håret. Men resultatet blev en kyckling gul färg i hela håret. Tiden var inte mer ön 45 minuter. Jag hade i 35 minuter. Jag vill inte vistas bland människor känner mig jätte obekväm och skäms. Har köpt silvershampo men det ger ingen direkt effekt. Funderat på om jag ska tona det i en mörkare färg?? Vet nån hur jag får bort den gula färgen i mitt hår?!

• Svar på tråden Hjälp har gult hår!!!
  • smulaaan

Gå till en frisör & be om hjälp att få den färgen du vill ha. Det är värt pengarna istället för att färga hemma när man inte är van.

• Primmeling

Tror inte du ska göra mer själv i detta läge. Boka en frisör ! Har själv varit i liknande situationer några ggr. Inte kul när gult blir blått eller grönt ;)

• Anonym (Anna)

Hej. Min dotter råkade göra samma sak och jag minns att hon körde med silverschampo

• Let it Rain

Vilken färg har silverschampot, blått eller lila? Du ska ha lila. Rekommenderar Matrix So silver.

Lägg en askig toning över det blekta håret.

• Nenne666

Börja med att lägga i (mycket) balsam i det torra håret. Ha det så när du är inne eller kan ha det i tofs ute. Köp silverschampo hos en frisör. Skölj ur ditt hår från allt balsam och lägg i silverschampo , låt verka. När du är klar så lägg i balsam i torrt hår över nätterna och upprepa silverschampo efter några dagar till en vecka. Sen är det ur världen. Balsam är oerhört effektivt och behandlingen med silverschampot är grymt.

• Anonym (?)
    Nenne666 skrev 2015-10-27 10:33:14 följande:

Börja med att lägga i (mycket) balsam i det torra håret. Ha det så när du är inne eller kan ha det i tofs ute. Köp silverschampo hos en frisör. Skölj ur ditt hår från allt balsam och lägg i silverschampo , låt verka. När du är klar så lägg i balsam i torrt hår över nätterna och upprepa silverschampo efter några dagar till en vecka. Sen är det ur världen. Balsam är oerhört effektivt och behandlingen med silverschampot är grymt.

Du verkar ha koll - har du en dunderkur för sprött hår (förutom att klippa) ska man sova med balsam i??
  • Fridaaaaa98
    Nenne666 skrev 2015-10-27 10:33:14 följande:

Hej! Såg att du hade svarat på mitt inlägg. Så du menar att jag ska börja med att lägga i balsam i mitt hår när det är torrt och kan/ska jag göra det nu? Hur länge? Funkar en vanlig inpackning istället för balsam?Ska jag sen sova med balsam på nätterna inte silvershampo alltså?? Tack på förhand!!!
  • Nenne666
    Fridaaaaa98 skrev 2015-10-27 17:00:19 följande:
    Hej! Såg att du hade svarat på mitt inlägg. Så du menar att jag ska börja med att lägga i balsam i mitt hår när det är torrt och kan/ska jag göra det nu? Hur länge? Funkar en vanlig inpackning istället för balsam?Ska jag sen sova med balsam på nätterna inte silvershampo alltså?? Tack på förhand!!!
    Ja, använd balsam eller inpackning i torrt hår så mycket som möjligt, nätter är ju bra. Det drar ut dem röda färgen. Men använd silverschampo också, med några dagars till 1 veckas mellanrum. För mig brukar det ha lagts sig på nån vecka, högst 2. Håll på med balsamet tills du känner dig nöjd.
  • Nenne666
    Anonym (?) skrev 2015-10-27 10:44:12 följande:
    Du verkar ha koll - har du en dunderkur för sprött hår (förutom att klippa) ska man sova med balsam i??
    Nä, det har jag nog inte. Men när jag va blonderad så använde jag balsam i torrt hår där jag ville ha lite form och dämpa det spröda. Testa dig fram så känner du själv hur mycket eller lite du vill ha i håret. Är ingen frisör, men testade mig fram när jag va yngre och hade dåligt med pengar, vilket jag fortsatt med även upp i åren. Balsam och inpackningar har hjälpt mig mycket :)
  • Zarch

Är du tuff så kör du en pärlblond på det där, det lila dödar det gula. Personligen så tycker jag inte att silverschampo hjälper om håret är pippigult.

• Mooomin
    Zarch skrev 2015-10-28 10:03:40 följande:

Är du tuff så kör du en pärlblond på det där, det lila dödar det gula. Personligen så tycker jag inte att silverschampo hjälper om håret är pippigult.

Håller med, pärlblond funkar skitbra!
Svar på tråden Hjälp har gult hår!!!