• BoF

Vad tycker ni om namnet Benjamin?

Vad tycker ni om pojknamnet Benjamin? Motivera gärna era svar.
    Finns det för/nackdelar med namnet? 
    Eller kortare sagt.. tror ni Benjamin är namnet på vår framtida statsminister?

Skulle vara väldigt intressant att höra era åsikter om namnet.
    Har googlat en del, och de få trådar som handlade om namnet har mest fått positiva svar om namnet, förutom några som menar att namnet är alldeles för långt. Men vill höra fler åsikter. 

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Benjamin?
  • MoLsMamma

Tycker det är fint! Blir nog dock smeknamn på detta som Benji, Benne etc. Men det blir det ju ofta på långa namn. Men blivande stadsminister.. Absolut! :)

• Loriyana

Tycker det är jättefint!

• Fjäril kär

Ett mjukt och fint namn som varit och figurerat i familjen när jag väntat barn.  Jag har aldrig valt det för barnet som har kommit ut har inte sett ut att heta Benjamin . Men jag gillar det och tycker det är jättefint. 

• Anonym (n)

Nej jag gillar inte namnet Benjamin. Varför? Vet faktiskt inte. Låter inte fint i mina öron helt enkelt.

• Sandra8978

Fint, ngt svåruttalat för små barn.
    Svårt med smeknamn och nidelser.
    Lagom ovanligt.

• BoF

Tack för svar!
    Fler som vill dela med sig av sina åsikter?

• C ecilia

Fint namn, men inte ett av mina favoriter. Låter lite "finare",tänker stilig liten kille med det namnet :)

• MissMTET

Tänker först och främst på Benjamin syrsa...

Men ett okej namn annars tycker jag.

• Anonym (Nja)

Vet en Benjamin som hatande sitt smeknamn Bebbe (Bebbe=bebis).

Jag personligen tycker att det är ett jätte bra mellannamn, men kanske inte lika bra tilltalsnamn

• neo3

Inget namn som fanns med på vår lista från början vid första barnet och innan vi fick så fick en kompis en son som heter det (så vart uteslutet för oss) och passar honom perfekt. Smeknamn är Benji!

• Abbe83

Tycker Benjamin är ett jättefint namn. Min styvbrors son heter Benjamin och hans smeknamn är Benji. 

• BoF

Tack återigen för svar.

Hade varit kul med lite fler åsikter. 

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Benjamin?