• ninalinnea81

Kräks av Sempers ersättning?!

Hej

Min son föddes med hjärtfel så det blev operation och några veckor på sjukhus i början. Då fick han NAN PRO 1 från Nestlé (jag pumpade men kunde inte prestera den mängd mat han skulle ha)

Vi fortsatte med samma ersättning när vi kom hem tills i tisdags, han är nu knappt 4 månader. Jag upptäckte att Sempers ersättning är billigare!! En hundralapp / månad, kanske inte så mycket men vi kan ju hellre spara den slanten tänkte jag.

Byte och redan efter första måltiden spydde han! Inte mycket men så jag fick byta body! Hans storasyster va en kräkis som gjorde åt med 6 bodys per dag så jag har varit så tacksam att han kunnat ha samma kläder hela dagar!

Nu va det 2 dygn sedan vi bytte ersättning och han har spytt en 3-4 gånger till. Dvs inte varje måltid. Köpte bara ett paket Sempers för att testa och det blir NAN i morgon igen!

Någon som vet vad det är för skillnad? Varit med om samma sak?

Eller är det en tillfällighet?

• Svar på tråden Kräks av Sempers ersättning?!
  • ninalinnea81

Nu har jag googlat på "min rubrik" och det fanns flera artiklar om nytt recept, sjuka barn och spyor som stinker!

Borde googlat det innan jag va snål i affären!

• ninalinnea81

Googlade även 'Kräks av NAN' nu och fick upp lika många inlägg och artiklar!

Dumt att byta ett vinnande koncept :(

• Ego Lovers
    ninalinnea81 skrev 2015-10-22 22:10:45 följande:

Nu har jag googlat på "min rubrik" och det fanns flera artiklar om nytt recept, sjuka barn och spyor som stinker!

Borde googlat det innan jag va snål i affären!

Det nya receptet innehåller inte palmolja eller rapsolja och det är väldigt bra då dessa två inte är bra oljor för människan. Sempers har bytt ut dessa mot mjölkfett, helt naturligt fett som finns i mjölk dvs. Man ska aldrig byta rakt av utan vänja magen sakta vid nya produkter om inte barnet är mjölkallergiker.
    De flesta gör fel och byter rakt av istället för att köra två dagar med 75% gamla ersättningen och 25% nya ersättningen, dag tre till fem 50/50, dag sex och sju 25% gamla och 75% nya och när det är ny vecka så kör man enbart på den nya. Man gör ju detsamma när man introducerar puré för bebisen så varför man tror man kan byta ersättning hursomhelst till de oerhört känsliga magarna är för mig en gåta.
Svar på tråden Kräks av Sempers ersättning?!