• sheyd

Ensam förälder och singel!

Hej alla ensamma föräldrar därute! Jag ville höra hur ni alla andra har det när det gäller att hitta ny partner! Mina barn är 9 och 5 år och bor heltid med mig, deras pappa bor inte här. Jag själv har inga släktingar här i Sverige då är jag bokstavligt ENSAM med mina barn. Jag har några vänner i för sig men det är helt annat och ha en mormor eller nåt nära sig! Nu har jag varit singel i snart två år, jag dejtade ett par killar men då var jag tvungen att ha barnvakt. Men det kostar! Man kan inte ha barnvakt för att träffa sin kille, man behöver umgås ännu mera för att känna en person. Å andra sidan tyckte ens killen att vi båda har små barn och det bli jobbig och det andra tänkte att mina barn är för små och det kräver mycket av honom! Nähä! Betyder det att jag ska acceptera läget och lägga ner tanken på att hitta en bra partner?! Ska jag vänta tills mina barn är äldre?! Jag är 38 år nu, då hinner jag bli rätt gammal innan jag träffa nån. Vill gärna höra era åsikter kring detta! Tack för att du orkade att läsa :) Kram

• Svar på tråden Ensam förälder och singel!
  • Ragdoll83

Jag fortsätta att dejta män. Klart att det finns många män som inte har någonting emot att du har barn i ditt liv.
    Be en av dina vänner att passa dina barn så slipper det bli så dyrt.

• Farfallos

Det är knepigt, men jag tror att den bästa vägen att gå är att helt enkelt låta barnen träffa killen. Ni behöver ju inte hångla och sova över, utan ni kan ju till och med träffas på något ställe av en "slump" Jag tänker att det kanske finns någon neutral mark, ett lekland eller ett köpcenter med en cafeteria, där han (och hans eventuella barn) kan träffa dina barn. Ni kan ju vara "kompisar" i barnens ögon.

Tror dessutom att det är bra att konfrontera honom med barnen rätt snart eftersom de ändå kommer att vara en påtaglig del av ert eventuella förhållande.

Svar på tråden Ensam förälder och singel!