• Anonym (Gold Dust)

Han tog min själ och mitt hjärta..

Min man ligger bredvid mig och snarkar och här ligger jag klarvaken, lyssnar på musik och tänker på den mannen som jag önskar hade legat bredvid mig nu. Detta händer varje kväll/natt.

Jag känner mig otroligt "äcklig" som än idag, efter 12 år, drömmer om min första kärlek. Ändå så är det en trygghet för mig att drömma tillbaka och känna "Honom". Vad är det med mig egentligen?

Jag älskar min man, men jag älskar inte honom lika mycket som jag älskar "Han". Han med det stora H:et.

Det känns orättvist mot min man, jag får ju skuldkänslor, det känns som om jag är "psykiskt otrogen" mot honom men vad fasiken kan jag göra? Jag valde ju att gå vidare, träffa någon annan och försöka skapa ett "nytt liv". Bara det tog ju mig 6 år!?

Jag gråter dagligen för mig själv och tänker på hur det kunde ha varit. Fan fan fan...

Jag känner mig hjärtlös ibland. Det känns som om jag inte ens har en själ... Jag är så tom. Jag är så förbaskat sorgsen.

När han lämnade mig så tog han med sig hela mig.

Jag är fan inte en människa längre...

• Svar på tråden Han tog min själ och mitt hjärta..
  • Blueskillen

Det låter väldigt tufft för dig. Synd om din man också.

Jag vet inget om din historia och skulle egentligen vilja veta mera men är det 6+12 år sedan Han stack så är jag rädd att du lever i en värld som inte existerar längre.

Vi och livet förändras. För dig var Han det perfekta och den du skulle kunna dö för, då.

Din man kom in i ditt liv och du blev förälskad och älskar honom idag. Men det kanske har blivit slentrian eller så var han inte riktigt den heta som du trodde han var.

Då är det lätt att plocka fram Han och ge honom en gloria för att härda ut. För att livet ska bli mer spännande.

Så är det för många hemvändare. De tror att de ska vara så vackert i sin gamla hemort som det var då de lämnade, för typ 6+12 år sedan. Allt för många gånger blir de besvikna. Inte bara staden som har ändrats.

Men tillbaka till dig och ditt liv där du ligger ensam i din säng med din man bredvid dig sent på kvällen.

Det är nog ohållbart att ha din längtan kvar i din kropp

Frågan är bara vad du längtar till eller vad du längtar ifrån?

Eller är det bara så enkelt att det är en fix idé för att han lämnade dig?

Jag vet inte om du har någon att bolla detta med men jag tror att du hade kunnat knyta upp denna ryggsäck om du får möjlighet att bara prata av dig eller för den delen skriva av dig.

Möten med andra förändrar. Att ligga i sin säng med tankar som snurrar blir lätt en nedåtgående spiral.

Lycka till med vad den än blir!

Svar på tråden Han tog min själ och mitt hjärta..