Är detta verkligen "orättvist!" som biomamman säger?
Min man har sina barn varannan helg. Jag har ett barn varannan vecka och vi har ett gemensamt på 1 år.
Vi var på chartersemester i augusti med alla barnen, en jättehärlig resa som gav mersmak och vi bokade in en till charterresa i feb med alla barnen. Det ser vi framemot. Men eftersom vi älskar att resa o min man fyllde jämt nu så har vi bokat en annan resa på fem dagar i november, bara min man, jag och vår yngsta eftersom vi inte kan lämna han fem dagar i sträck när han bara är 1 år.
Vi vill alltså göra många resor med alla våra barn men ändå slinka in med småresor i mellan med bara vi vuxna (men ha med den lille tills han kan bli lämnad)
Detta har nu mamman fått reda på genom barnen (vi har förklarat för barnen att den lille får följa med för han är för liten för att lämnas) och hon tycker detta är SÅ orättvist mot hennes barn. Ska de inte få följa med på denna resa i november sp behöver de inte följa med i februari heller resonerar hon.
Till saken hör att de åker utomlands en månad med henne varje sommar så de får minst 3 resor varje år..
Jag känner lite att jag blir trött på att höra detta om "orättvist"