• Anonym (Bonus)

Är detta verkligen "orättvist!" som biomamman säger?

Min man har sina barn varannan helg. Jag har ett barn varannan vecka och vi har ett gemensamt på 1 år.
    Vi var på chartersemester i augusti med alla barnen, en jättehärlig resa som gav mersmak och vi bokade in en till charterresa i feb med alla barnen. Det ser vi framemot. Men eftersom vi älskar att resa o min man fyllde jämt nu så har vi bokat en annan resa på fem dagar i november, bara min man, jag och vår yngsta eftersom vi inte kan lämna han fem dagar i sträck när han bara är 1 år.
    Vi vill alltså göra många resor med alla våra barn men ändå slinka in med småresor i mellan med bara vi vuxna (men ha med den lille tills han kan bli lämnad)

Detta har nu mamman fått reda på genom barnen (vi har förklarat för barnen att den lille får följa med för han är för liten för att lämnas) och hon tycker detta är SÅ orättvist mot hennes barn. Ska de inte få följa med på denna resa i november sp behöver de inte följa med i februari heller resonerar hon.

Till saken hör att de åker utomlands en månad med henne varje sommar så de får minst 3 resor varje år..
    Jag känner lite att jag blir trött på att höra detta om "orättvist"

• Svar på tråden Är detta verkligen "orättvist!" som biomamman säger?
  • Anonym (n)

nej jag tycker inte det är orättvist. Det viktiga är ju att de äldre barnen tycker det är ok, inte att mamman tycker det

• jenny99

Jag tycker ni skött det jätte bra,alla barn får följa med.En resa med bara den minsta som inte man vill lämna bort är ingenting konstigt.

• Anonym (skit i henne)

Varför bryr ni er om vad hon säger? Tala om för henne att sköta sitt så sköter ni ert. Hon har inget att göra med hur ni sköter er familj.

• Nonym

Så länge inga av de äldre barnen får följa med så tycker jag inte att det är orättvist. Den yngsta är ju både för liten för att lämnas och för liten för att egentligen få ut något annat av det än att den får vara med mamma och pappa (vilket den ju faktiskt behöver)

• Anonym (Bonus)

Min man bryr sig inte om det men det börjar bli lite mycket för mig eftersom hon lägger sig i ALLT o jag var bara tvungen att höra lite om vad andra tycker om detta . Tack för era svar :)

• Anonym (Bonus)
    Nonym skrev 2015-10-21 09:44:03 följande:

Så länge inga av de äldre barnen får följa med så tycker jag inte att det är orättvist. Den yngsta är ju både för liten för att lämnas och för liten för att egentligen få ut något annat av det än att den får vara med mamma och pappa (vilket den ju faktiskt behöver)

Hon ansåg att det bara var att lämna den lille också.. som om hon har med det att göra!
  • Anonym (Bonus)

Problemet är egentligen att hon lägger över det på barnen att de blir orättvist behandlade o att de sedan känner det så.

• Olympia
    Anonym (Bonus) skrev 2015-10-21 09:44:35 följande:

Min man bryr sig inte om det men det börjar bli lite mycket för mig eftersom hon lägger sig i ALLT o jag var bara tvungen att höra lite om vad andra tycker om detta . Tack för era svar :)

Varför tar hon upp detta med dig?
    Nästa gång det händer så säg att det får hon diskutera med din man, dvs hennes ex och barnens pappa.

• Anonym (n)
    Anonym (Bonus) skrev 2015-10-21 09:53:46 följande:

Problemet är egentligen att hon lägger över det på barnen att de blir orättvist behandlade o att de sedan känner det så.

då får ni kontra och förklara igen. I värsta fall får man bli lite "ful" och säga till barnen att er mamma har inte med detta att göra, det viktiga är att alla vi är överens här hemma.
  • Dixie
    Anonym (Bonus) skrev 2015-10-21 09:53:46 följande:

men om vi vänder på det - då skulle ju pappan anse att hans yngsta barn blir straffat som "bara" får åka på semester med sin pappa - medan hans andra barn får åka på fler semestrar, både med sin mamma och pappa..... det blir ju löjligt att hålla på så....... 
    nu är det ju bara den yngsta som får åka med - och jag kan inte se hur det kan vara orättvist.....
Svar på tråden Är detta verkligen "orättvist!" som biomamman säger?