• avin78

Privat eller Region

Hej
    jag känner mig att jag behöver prata med er som vi är på samma väg nästan.
    jag är 36 år och min man 38 , vi hade två misslyckade behandlingar, första var ívf kort protokoll och andra Icsi eller lång protokoll. mitt problem är oförklarad.
    sista misslyckaden var august 2015. jag var undrar och nästan ledsen och jag hade ingen lust att börja min sista chans eller tredje hos region skåne.
    jag har läst på nätet att många länder återlämnar två eller tre embryona för mer chans (samtidigt risk för tvillingar).
    jag är undrar om hur mycket man har chans för oförklarlig problem? finns skillnad mellan privat eller region? vilken ni rekommendera?

oförklard barnlösnig
  • Svar på tråden Privat eller Region
  • Jag är bara jag

IVF i Sverige spelar ingen roll om du går privat eller gör det via landstinget-alla kliniker är lika duktiga. Har du kommit till insättning har du lika stor chans att bli gravid upp till 6 behandlingar så ge inte upp än. Gör ett till gratis ni innan ni ens börjar fundera på att åka utomlands. Utlandet tar man till när ens egna ägg är odugliga och då är det äggdonation som gäller. Blir ens egna ägg befruktade och ser fina ut kan man fortsätta med vanlig IVF. Lycka till!

• avin78
    Jag är bara jag skrev 2015-10-20 20:33:18 följande:

IVF i Sverige spelar ingen roll om du går privat eller gör det via landstinget-alla kliniker är lika duktiga. Har du kommit till insättning har du lika stor chans att bli gravid upp till 6 behandlingar så ge inte upp än. Gör ett till gratis ni innan ni ens börjar fundera på att åka utomlands. Utlandet tar man till när ens egna ägg är odugliga och då är det äggdonation som gäller. Blir ens egna ägg befruktade och ser fina ut kan man fortsätta med vanlig IVF. Lycka till!

Tack för din svar
    Jag har börjat mitt tredje ivf i sep 2016,
    Jag känner bra och posetiv i början,
    Önskar mig och alla lycka till i denna steg i livet <3
  • Jag är bara jag
    avin78 skrev 2016-09-11 09:02:08 följande:
    Tack för din svar Jag har börjat mitt tredje ivf i sep 2016, Jag känner bra och posetiv i början, Önskar mig och alla lycka till i denna steg i livet <3
    Lycka till då! {#emotions_dlg.flower}
  • avin78
    Jag är bara jag skrev 2016-09-11 13:33:53 följande:
    Lycka till då! {#emotions_dlg.flower}
    Tack detsamma
  • Jag är bara jag
    avin78 skrev 2016-09-12 11:03:07 följande:
    Tack detsamma
    Jag har lyckats bli gravid igen och denna gång faktiskt fått behålla barnet- förlorade 3 förra året. Så lycka till nu blir inför slutspurten.  Drömmer
Svar på tråden Privat eller Region