Dog pga slarv på Dagis. Ingen fälls!!!
Jag blir så rasande! Ett litet barn dog på Dagis pga att han blev lämnad ensam utan uppsikt utomhus med en hjälm som saknade säkerhetsspänne: Nu väljer Hovrätten att fria Dagiset/personalen!!! Jag blir rasande! När vi pressas så att jobba och lämna våra barn på Dagis så borde kraven vara högre.
Det har sedan många många år, mins 20, funnits säkerhetsspännen på hjälmar som ska lösa ut om ett barn fastnar i hjälmen. (Samma tankesätt som att en skidbindning på slalomskidor ska släppa om man trillar, en säkerhetsstigbygen ska öppnas så att man inte kan fastna i stigbygeln när man rider osv) Giriga och/eller slarviga Dagis chansar med våra barns säkerhet!
Det hade för det 1:a inte varit några som helst problem frö Dagiset att köpa in tryggare hjälmar. För det 2:a ska aldrig så små barn lämnas utan uppsikt! Aldrig!
Nu har ett barn dött och samhället signalerar att det var "normalt svinn". Skattpengar ska fortfarande användas för att vi ska uppmanas jobba heltid men att Barnomsorgen ska ha uppsikt över våra barn ska vi föräldrar tydligen inte kräva.
FY F_N! Jag vill uppmana er alla att verkligen kräva högre trygghet för våra barn och bättre prioriteringar av våra politiker och lagstiftare.
www.alltomjuridik.se/trearing-dog-pa-dagis-personalen-frias/%20name&utm_medium=email&utm_campaign=campaign%20name
www.aftonbladet.se/nyheter/article13135501.ab