• Anonym (Ts)

Hur hade ni gjort ang kalaset?

Min sambo har ett barn sedan tidigare och vi har ett gemensamt också som nu är 6 månader.

Styvbarnet har bjudit oss på kalas hos dennes mamma och jag tänker inte gå då jag avskyr mamman som har terroriserat oss ända sen vi blev tsm för 8 år sen.

Nu till dilemmat, såklart ska sambon och våran gemensamma gå på kalaset, och jag vet att mamman är en flitig användare av sociala medier och lägger upp exakt allt. Vill INTE att hon ska lägga upp bilder på VÅRAT barn, hqr tagit det med sambon och han skulle säga det men kommer hon att lyssna? Tveksamt.. Hennes konton är låsta så jag kan inte se om hon skulle lägga upp något..

Vill helst inte att vårat gemensamma ska dit öht men hennes syster fyller ju år...

Har sån ångest över detta..

• Svar på tråden Hur hade ni gjort ang kalaset?
  • Påven Johanna

Du kanske kan avidentifiera ert gemensamma barn? Peruk, lösmustasch och solglasögon? 

Pappan kan väl hålla barnet mot sig när ditt bonusbarns mamma fotograferar.

• Anonym (^..^)

Gör en ansiktsmålning på barnet så att det inte syns vem det är

• suziz

Hon bör ju respektera eran önskan men jag antar att du har fog för att tro att hon kommer att strunta i detta. Det går ju liksom inte lagligen hindra henne att publicera bilder hon tagit själv i sitt hem även om ditt barn är med på bilden. Har barnet skyddat identitet är det en annan sak då får hon inte publicera bilden.

Det jag undrar över är varför tycker du det är så farligt så du får ångest över att ditt barn eventuellt kommer att vara med på en bild?

• Ess

Varför gå dit överhuvudtaget när relationen är så dålig. Bättre att tacka nej och säga åt barnet att ni firar det nästa gång det kommer till er.

• Tow2Mater

En 6-månaders har inget utbyte av ett kalas, och knappast har en <8-åring utbyte av en 6-månaders på sitt kalas, så håll bebisen hemma?

• Anonym (dito)
    Tow2Mater skrev 2015-10-19 16:35:36 följande:

En 6-månaders har inget utbyte av ett kalas, och knappast har en <8-åring utbyte av en 6-månaders på sitt kalas, så håll bebisen hemma?

Håller med! Jag hade inte låtit dom ta med våran gemensamma under sådana omständigheter.
  • Anonym (Ts)
    suziz skrev 2015-10-19 15:08:47 följande:

Hon bör ju respektera eran önskan men jag antar att du har fog för att tro att hon kommer att strunta i detta. Det går ju liksom inte lagligen hindra henne att publicera bilder hon tagit själv i sitt hem även om ditt barn är med på bilden. Har barnet skyddat identitet är det en annan sak då får hon inte publicera bilden.

Det jag undrar över är varför tycker du det är så farligt så du får ångest över att ditt barn eventuellt kommer att vara med på en bild?

För jag vill inte exploatera mitt barn i sociala medier. Vill absolut inte att någon jag ogillar så starkt ska fota mitt barn och lägga upp bilder på hen.
  • Anonym (Ts)
    Ess skrev 2015-10-19 16:29:07 följande:

Varför gå dit överhuvudtaget när relationen är så dålig. Bättre att tacka nej och säga åt barnet att ni firar det nästa gång det kommer till er.

För jag tror att storesyster blir ledsen om inte småsyskonet kommer.. Hade helst av allt sagt nej men känner mig så sjukt taskig då..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (dito) skrev 2015-10-19 22:35:28 följande:

Håller med! Jag hade inte låtit dom ta med våran gemensamma under sådana omständigheter.

Hade gärna sagt nej men sambon hade nog inte gillat det. Kanske kan skylla på förkylningstider, eller "glömma" och ta ut barnet på en långpromenad i skogen haha..
  • Anonym (too bad)
    suziz skrev 2015-10-19 15:08:47 följande:

Som privatperson får hon publicera bilden på vem hon vill, även de som ev har skyddad identitet.
    Anonym (Ts) skrev 2015-10-20 00:05:51 följande:
    Hade gärna sagt nej men sambon hade nog inte gillat det. Kanske kan skylla på förkylningstider, eller "glömma" och ta ut barnet på en långpromenad i skogen haha..
    Skärp dig. Så gör man inte mot syskonet!

Svar på tråden Hur hade ni gjort ang kalaset?