Vad ska jag tycka??
Jag har en fråga som jag behöver lite råd och stöd i. Jag har nyligen separerat med min make och vi ska skilja oss. Vår skilsmässa kommer att vara definitiv om cirka en månad efter att vår betänketid är över. Jag har bott i en ny lägenhet i snart tre veckor, jag har alltså lämnat vårt gemensamma hem tillsammans med vår gemensamma dotter. Vi har ett skriftligt avtal som ger honom rätt till varannan helg, någonting som han själv varit med och bestämt. Nu har det florerat en hel del rykten, då vi bor på en mindre ort, om att han har träffat någon ny. Jag frågade honom om detta och fick då reda på att han i princip har börjat dejta någon ny och att det är väldigt nytt. Det som hör till saken är att detta är första helgen han har vår dotter och tydligen har hans dejt stannat hela helgen hos honom. Han har inte tagit upp detta med mig alls och jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eller tycka om det. Jag är mest orolig för hur min dotter kommer att reagera på detta då situationen är helt ny och det sker väldigt mycket förändringar runt henne. Jag förstår att det inte finns någonting jag kan göra, han får träffa vem han vill men hur ska jag förhålla mig till det? Vad ska jag tycka om hela situationen och hur gör jag bäst för att stötta och skydda vår dotter i detta? Jag bör tillägga att mitt ex har ännu ett barn sedan tidigare och de har båda diagnosen ADHD. Mitt ex har nyligen påbörjat behandling för detta men har inte situationen helt under kontroll, enligt mig. Han har fortfarande svårt för rutiner och struktur vilket gör att jag blir orolig för hur min dotter påverkas av allt detta... Snälla hjälp mig att reda ut hur jag bäst ska agera i en sådan situation som jag befinner mig i...