• Nata79

vilken namn till lillasyster?

Hej!
    Vi just fick en liten tjej!Glad Och nu är det fråga om: hur ska hon heter... Vi har tänkt  att hon ska heter ELINA. Men vi har äldre dotter som heter ELIN.Glad HJÄLP!!! Kan nån.svara på fråga: är ELIN och ELINA samma namn???
    Tusen tack för svar!!!

• Svar på tråden vilken namn till lillasyster?
  • grind

Nej, men det är alltför likt. Elin är ett bra namn. Välj ett sånt till. Fast givetvis något som inte är idet närmaste identiskt.

• MoLsMamma

För likt tycker jag... Alina till lillasyster kanske? :)

• chokladgroda

Håller med ovanstående om att det är för likt. Lite som att ni hade dålig fantasi och döpte barnen till "ett" och "två". Vill inte låta hård eller dum men jag skulle råda er till att tänka om. Elin är ju ett ganska vanligt namn och är enkelt att kombinera med andra namn. Finns ju en uppsjö av alternativ så ta inte det som är mest likt :)

• Pastella

Jag gillar både Elin och Elina men jag håller med om att det är för likt. Elins lillasyster kanske heter Ida? Eller Klara?

• Nata79
    Glad TACK!!! Jätte fina namn Hjärta Men vi fortfarande kan inte komma till överens med min man. Han påstå att lilltjejen ska heter ELLEN... ( en till variant). Jag har läst att "ELLEN" också en variation av " ELIN". Vad tycker ni?  ( TUSEN TACK för alla som svarar!!!)
  • Grus grus

Ellen är tusen gånger bättre än Elina! Då skiljer det lite mer än bara en enda bokstav.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • MoLsMamma
    Nata79 skrev 2015-10-18 20:41:22 följande:

Glad TACK!!! Jätte fina namn Hjärta Men vi fortfarande kan inte komma till överens med min man. Han påstå att lilltjejen ska heter ELLEN... ( en till variant). Jag har läst att "ELLEN" också en variation av " ELIN". Vad tycker ni?  ( TUSEN TACK för alla som svarar!!!)

Elna är en variant också :)
  • Masquerade

Grattis till er lilla flicka! :)
    Vet inte om det hjälper med namndebatten, men jag kände en gång i tiden ett syskonpar som hette Elin och Lina.

• race
    MoLsMamma skrev 2015-10-18 23:47:15 följande:
    Elna är en variant också :)
    Ellen är väldigt likt.
    Då är Elna bättre.

Elin och Elna.

Annars:
    Evelina, Erika, Elisa, Ebba, Edith, Esther, Estelle, Emmy, Effie, Elva, Elsa, Enya, Edda, Embla, Edna, Eva, Elisabeth, Etel, Emilia, Emelie, Ensi, Enzo, Ethilia.
Svar på tråden vilken namn till lillasyster?